VD Assistent/Koordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett högt tempo med drivna kollegor i ett marknadsledande företag inom uthyrningsbranschen? Trivs du i en koordinerande roll med mycket ansvar? Då är du den vi söker. Tjänsten är nyinrättad vilket innebär att du får möjlighet att vara med att forma och utveckla den från grunden.

Som VD assistent arbetar du brett med diverse olika administrativa uppgifter, med projektledning och som projektdeltagare. Du kommer att få en viktig roll som stöd och support till ledningsgruppen främst VD, men även som stöd till regionledningar. Du kommer vara behjälplig i stort och smått på en strategisk och praktisk nivå.


Dina arbetsuppgifter: Administration vid ledningsgruppsmöten.
Boka och planera möten och konferenser för ledningsgruppen.
Representera VD/Ledningsgrupp i olika projekt och möten.
Skapa och ansvara för dokumentstruktur i SharePoint.
Kundkommunikation i form av nyheter, nätverksbrev, inbjudningar mm.
Intern kommunikation i form av rapporter från olika event mm.
Förbereda och skriva manus inför tal.
Koordinera och projektleda mässor och kundevenemang och även delta vid dessa evenemang.


Din bakgrund: Du har eftergymnasial utbildning inom kommunikation samt något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av projektledning är meriterande. Vidare behärskar du svenska och engelska mycket bra i såväl tal som i skrift. Goda kunskaper i Officepaketet med betoning på Word och Powerpoint, intresse och kunskap om sociala medier framförallt Facebook och LinkedIn.

Som person är du självständig och strukturerad och van att ta initiativ. Du trivs i en roll där du håller en hög servicenivå och bidrar till verksamheten genom god och tydlig kommunikation. Du har hög integritet och klarar av att ansvara för konfidentiella handlingar. Vidare är du en engagerad och prestigelös person som trivs i sociala sammanhang.


Vad erbjuder vi dig? Vi på Cramo erbjuder dig en trygg arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner. Hos oss får du en bra och säker introduktion samt möjligheter till kompetensutveckling där erfarenhetsbyte och relationsskapande är minst lika viktigt som traditionell undervisning. Sist men inte minst erbjuder vi dig ett roligt arbete med trevliga kollegor och en stark gemenskap.

Ansökan Vill du bli en av oss? Välkommen att registrera din ansökan i forma av CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 2017-04-30, urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Sonbro tfn: 08-623 54 00.

Cramo eftersträvar mångkulturella arbetsplatser och en jämn könsfördelning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Larsson
+46 910-733153, +46 70-3731277
Eva Hägglund
eva.hagglund@cramo.com
Pernilla Sonbro
072-5220275
Pernilla Sonbro
070-1712295
Josabeth Brudvik
+46 73 091 56 08
Helena Pettersson
070-3925819

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cramo
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Rosenborgsgatan 12 169 74, Solna
None

Postadress

Torshamnsgatan 35
Kista, 16495

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024