Vd-koordinator

Vd-koordinator

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Vi söker en Vd-koordinator till vårt kontor i Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Vårt erbjudande
Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Vi vill att våra medarbetare mår bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.
Om jobbet
Gillar du att vara i händelsernas centrum? Drivs du att av ge bästa tänkbara service och ligga steg före? I rollen som vd-koordinator har du en central roll i att underlätta vd:s och ledningsgruppens dagliga arbete. Du håller dessutom ihop den bolagsövergripande administration på ett professionellt sätt. Som kundägt bolag representeras bolagets kunder av våra fullmäktigeledamöter. En viktig del av ditt arbete är att hålla i kontakten med fullmäktigeledamöter. Det innebär bland annat anordnande av årsstämma, fullmäktigeträffar och digitala val. I rollen ingår även att administrativt stötta styrelse, valberedning och nomineringskommitté. Med andra ord ett väldigt spännande och kreativt uppdrag!
Rollen är såväl bred som djup, där alla uppgifter är lika viktiga. Du ingår i gruppen ledningsstöd och rapporterar till chef ledningsstöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Administrativt stöd till vd, ledningsgrupp, styrelse och övriga bolagsorgan. Exempelvis planering och kommunikation av aktiviteter, möten och konferenser, framtagande av presentationsunderlag och hantering av reseräkningar.
* Ansvarig för det digitala fullmäktigevalet och kontaktperson för våra fullmäktigeledamöter.
* Sekreterare och kontaktperson för bolagets valberedning och nomineringskommitté.
* Systemansvarig för bolagets ledningssystem och operativt stöd för verksamheten i andra bolagsövergripande system exempelvis avtalssystem.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och många personliga kontakter. Vi räknar med att du har relevant utbildning och flera års erfarenhet av liknande roll. Vi ser gärna att du även har annan arbetslivserfarenhet med dig, vilket gör att du får en god förståelse av arbete på ledningsnivå.
Du trivs med att koordinera, strukturera och prioritera i ett högt tempo. Du är serviceinriktad, självgående och beslutsam och drivs av att genomföra förbättringar i arbetet. Du är mycket van att arbeta i office-programmen och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ledningssystem. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är noga med detaljer. Det är viktigt att du tar ansvar och engagerar dig i såväl stora som små frågor.
Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor på andra avdelningar. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Chef ledningsstöd, Terese Amundin, 031-63 80 26
HR affärspartner, Bette Mellgren, 0705-39 11 42
Facklig kontaktperson Forena, Carl Åsevi, 031-63 80 59
Sista ansökningsdag: 2022-05-15
Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost.
Har du skyddad identitet skickar du in din ansökan, uppmärkt med annonstitel och ort, per post till: Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Vestagatan 6, 404 84 Göteborg. Skriv namn på HR-partnern för aktuell rekrytering på brevet.
I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sabina Svensson
031-61 72 10

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Hamngatan 32
None

Postadress

41104
1480, 41104

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024