VD till AB Hallstahem

Arbetsbeskrivning

AB Hallstahem är ett allmännyttigt bostadsföretag i Hallstahammar. Vi förvaltar och hyr ut cirka 2  500 lägenheter, 80 affärslokaler, 220 förrådslokaler och 1  400 parkeringsplatser och garage i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholmen. Hallstahem är kommunens största fastighetsägare och erbjuder bra och varierande bostäder med hyresrätt. Våra intäkter kommer uteslutande från våra hyresgästers hyror. Hallstahammars kommun är vår ägare och styrelsen är politiskt sammansatt och tillsätts av kommunen. Bolaget grundades 1945 och har en omsättning på cirka 180 miljoner SEK. Vi följer en bostadsförsörjningsplan som bland annat omfattar flera spännande nybyggnadsprojekt. Vår nuvarande VD går nu vidare i sin karriär och vi söker hans efterträdare.

VD till AB Hallstahem!

Som VD för AB Hallstahem får du möjligheten att leda och utveckla ett välfungerande företag med höga ambitioner, vår vision är ett boende i världsklass! Hallstahammar har ett bra läge, det är en växande kommun med stor utvecklingspotential.
Du leder företaget tillsammans med din ledningsgrupp bestående av fastighetschef, ekonomichef, projektchef, kommunikationschef och IT-ansvarig. I vår organisation finns dessutom cirka 35 engagerade medarbetare inom drift, ekonomi och administration. Du rapporterar till styrelsen och arbetar i nära samverkan med såväl styrelsen som Hallstahammars kommuns organisation. Du har ett tätt samarbete med kommunchefen och kommunens ledningsgrupp samt representerar AB Hallstahem i olika lokala och regionala forum, en viktig del av ditt uppdrag blir att fortsätta utveckla samverkan mellan AB Hallstahem och kommunen.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av ledande roller inom bygg- eller fastighetsbranschen, samt erfarenhet av nära samverkan med kommunala sektorn. Erfarenhet från kommunala fastighetsbolag och haft tidigare VD-roller är mycket meriterande.   Tjänsten kräver en akademisk examen med relevant inriktning, gärna inom byggteknik eller ekonomi.
Som person är du en självklar och personlig ledare som trivs i roller där du finns mitt i verksamheten och arbetar såväl operativt som strategiskt. Viktiga egenskaper som vi söker är god kommunikativ förmåga, ett positivt förhållningssätt och hög social kompetens. Du är en närvarande och engagerad ledare, som enkelt kan växla perspektiv mellan det långsiktiga, strategiska arbetet och de dagliga frågorna. Öppenhet för nya lösningar och ett intresse för omvärlds- och trendspaning är viktiga egenskaper, för att kunna möta framtida behov och finna nya lösningar. Det är naturligt för dig att arbeta med förändring och utveckling, samtidigt som du har förmåga att balansera såväl styrelsens som kommunens och medarbetarnas behov och förväntningar. Tjänsten kräver mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

För mer information kontakta gärna rekryteringskonsult Jan Schröder, AS & B Executive AB, 0706–18 11 61, eller styrelsens ordförande Rolf Hahre, 070-588 40 21.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024