VD till Ambra Ventilation i Skellefteå

Arbetsbeskrivning

Ambra är ett av norra Sveriges ledande företag inom ventilation och industriservice.
Företaget har utvecklats tillsammans med stora partners som Boliden Mineral och Skellefteå kommun, och omfattar i dag även verksamhetsområden som ventilationsinstallationer och ventilationsservice, mekaniska arbeten, plastarbeten och teknisk isolering.
Antal anställda uppgår till 35 personer och Ambra omsätter drygt 40 mkr.
Ambra ägs sedan 2014 av det lokala investmentsbolaget Treac AB.


Arbetsbeskrivning
Som VD är du Ambras ansikte utåt och därmed central kontaktperson för bolagets kunder och samarbetspartners. Ambra befinner sig i en expansionsfas och att profilera bolaget på marknaden samt bearbeta nya affärsmöjligheter är en av dina viktigaste uppgifter.
Du har det övergripande ansvaret för den operativa verksamheten i företagets olika områden, samt ansvaret för den strategiska planeringen där du föreslår och genomför bärkraftiga strategier som i slutändan får Ambra att växa.
Genom ditt mogna sätt att leda skapar du engagerade och motiverade medarbetare och en företagskultur som får människor att växa och ta ansvar. Tillsammans med medarbetare och kunder renodlar, effektiviserar och utvecklar du sedan de nuvarande affärsområdena och når uppsatta, långsiktiga mål.
Du anser att mätbarhet och nyckeltal är viktigt för analys och utveckling av driften.
Som VD leder du arbetet i ledningsgruppen och rapporterar till styrelsen.
Till ditt stöd finns en intresserad och aktiv ägare i investmentsbolaget Treac som har en stark förankring i det lokala näringslivet.

Placeringsort
Skelleftehamn

Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av att leda företag med en tydlig koppling mot industri/entreprenad och tillhörande projekt. Erfarenhet och kontakter kopplade till den lokala marknad som Ambra bearbetar är en fördel, men inte ett absolut krav.
Det är klart meriterande om du har erfarenhet från bedömning och utförande av kalkyler.
Konstruktionskunskap är ett plus i kanten.
Du har ledarerfarenhet och står för ett tydligt ledarskap som skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Arbetet ställer höga krav på självständighet, god samarbetsförmåga samt skicklighet i att skapa goda relationer med våra kunder och leverantörer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Relevant högskoleutbildning är önskvärd men inget krav.

Andra viktiga egenskaper:
• Du är en trygg person med god självinsikt
• Du är noggrann, utåtriktat och beslutsmässig
• Du är affärsmässig och resultatfokuserad
• Du är organiserad, analytisk och duktig på att presentera information

Du har god datorvana och körkort för bil.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis Sverige AB.
För ytterligare information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@se.experis.com.
Sista ansökningsdag är den 30 augusti 2015.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 augusti 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


14 maj 2024

14 maj 2024