Vendor Manager

Vendor Manager

Arbetsbeskrivning

Är du expert på leverantörsrelationer? Trivs du dessutom i en vardag som består av problemlösning, proaktivitet, många kontaktytor, och på det också lite ordning & reda? Då kan det vara dig vi är på jakt efter. Vi på Svenska Spel samarbetar med över 5000 ombud runt om i hela Sverige. Som en följd av det har vi också väldigt många leverantörer och avtal, nu söker vi efter dig som vill arbeta med upphandling och förvaltning av just våra leverantörsavtal. Läs mer och ansök nedan.

Vad kommer du att göra?

Du kommer arbeta med att identifiera behov, kravställa, upphandla, förvalta och följa leverantörsavtal som hanteras inom affärsområdet Retail. Du kommer hantera viktiga aspekter av olika avtal och samarbeten och arbeta proaktiv för att ha en kontinuerlig hantering av leverantörer som är i nära samarbete med organisationen, samt jobba med uppföljning av olika avtal och leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om:

- Samverka med relevanta intressenter både internt och externt
- Identifiera och prioritera behov
- Driva och samordna kravställningar för att optimera avtal med avseende på kostnadseffektivitet och kvalitetssäkring
- Hantera inköps- och upphandlingsprocessen inom ditt ansvarsområde
- Förvalta, följa upp och löpande utvärdera samtliga avtal inom Retail


Som upphandlingsansvarig och avtalsägare för Retail, vilket primärt relaterar till teknik, transport och marknadsmaterial kommer du även göra löpande utvärderingar och styrning av leverantörer och säkerställa rutin-och metodbeskrivningar för avtalsförvaltning. Rollen innebär även till viss del ekonomisk uppföljning inom givna budgetramar, att träffa leverantörer för löpande uppföljning samt att följa upp och analysera processer i teknik-och materialförsörjningskedjan.

Du kommer säkerställa att verksamheten har välfungerande avtal och relationer med de leverantörer som Svenska Spel behöver för att leverera det bästa kund-och ombudsmötet hos våra ombud.

Är du den som kommer att göra det?

Vi tror du är en driven och målinriktad lagspelare som trivs med att arbeta nära med dina kollegor och övriga intressenter för rollen. Du är självgående, trivs med att ta egna initiativ och att arbeta med flera projekt samtidigt. Du bör ha några års erfarenhet av liknande roll och vi ser gärna att du sen tidigare har erfarenhet av att ha arbetat med offentlig upphandling, kravställning i upphandling och avtalsförvaltning.

Din styrka ligger i att strukturera, planera och koordinera komplexa processer samt att bygga långsiktiga relationer med kollegor och partners. Du har lätt för att se hur en verksamhet fungerar och hur den kan optimeras och förbättras.

Som person är du noggrann, analytisk, lösningsorienterad, drivande och nätverksbyggande. Du tar eget ansvar för ditt arbete, gör det som krävs och söker den informationen som behövs. Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt att förmedla komplex information på ett enkelt sätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av inköpsarbete och/eller varuförsörjningsprocesser.

Vi är Svenska Spel

Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi skapar hållbara spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Våra spelupplevelser skapar drömmar, spänning och glädje varje dag. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Om Retail

På Retail ansvarar vi för Svenska Spels fler än 5000 ombud och partners. Vi ska leverera Sveriges bästa kundmöte och har, på en ny och spännande marknad, en unik position med fysisk försäljning av våra spel inom sport- och turspel.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Solna eller Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det på något av våra kontor och ibland är det hemifrån.

Vi gör urval och intervjuer löpande så tveka in med att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten, kontakta Jesper Smith, Chef Strategi & Kommunikation, jesper.smith@svenskaspel.se

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2023
  • Ansök senast: 28 september 2023

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024