Verksamhetsamordnare

Verksamhetsamordnare

Arbetsbeskrivning

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,4 miljarder kronor.

Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på de 4000 brukare och patienter som vi är till för. Genom ett gott samarbete med ständiga förbättringar främjar vi också en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Borås Stad? Besök gärna boras.se/arbete.

Vi söker nu en verksamhetssamordnare för vård- och omsorgsboende till vår kvalitets- och utvecklingsfunktion.

Kvalitets- och utvecklingsfunktionen är en av tre stödfunktioner på förvaltningen. På funktionen arbetar kommunikatör, nämndsekreterare, utredare, verksamhetssamordnare, IT-samordnare, verksamhetsutvecklare, socialt ansvarig samordnare (SAS), medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig rehabilitering (MAR), handledare och förvaltningscontroller.

Som verksamhetssamordnare för vård- och omsorgsboende ingår du i verksamhetens stab och ansvarar för det administrativa stödet till verksamhetschef som du arbetar tätt tillsammans med. Verksamhetschefen är din huvudsakliga uppdragsgivare men du har din organisatoriska tillhörighet i kvalitets- och utvecklingsfunktionens administrativa enhet där du har kollegor med liknande arbetsuppgifter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är dagtid.

Ditt huvuduppdrag är att bistå verksamhetschef inom vård- och omsorgsboende med administrativt och samordnande stöd. Arbetet omfattar många olika moment inom hela verksamhetsområdet. Det kan innefatta att göra sammanställningar och underlag inför beslut, skriva kallelser och mötesanteckningar och delta i olika projektgrupper, men även fakturahantering, lokalbokningar, beställningar, inköp m.m. I uppdraget ingår att inför varje termin samordna vård- och äldreförvaltningens praktikplatser i samarbete med gymnasieskolorna. Du bidrar i arbetet med att utveckla arbetssätt och rutiner inom det administrativa området. I tjänsten hanterar du flera olika kontakter, både interna och externa. En naturlig del i tjänsten är därför att vara en god ambassadör för verksamheten.

Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet som samordnare eller liknande befattning i offentlig sektor. Du har som lägst gymnasieutbildning.
Det är meriterande om du har yrkeshögskoleutbildning (YH) eller motsvarande (minst 1-årig) med inriktning mot administration.
Rollen kräver att du har god IT/systemvana och behärskar Officepaketet. Erfarenhet av Heroma, Viva och Agresso är meriterande. Körkort B är ett krav.

Viktiga personliga egenskaper för tjänsten är att du är serviceinriktad och att du sätter stort värde i att ge verksamheten bästa möjliga stöd genom att vara ansvarstagande och strukturerad. För att klara uppdraget behöver du ha förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och ha lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och trivas med att hantera många kontaktytor. Du har mycket god förmåga att sammanställa information och föra anteckningar och du behandlar svenska språket mycket bra i både tal och skrift. Du driver självständigt dina arbetsuppgifter framåt och ser till att arbetet slutförs i tid. Vidare har du lätt för att ta till dig ny kunskap och använda den i arbetet. I samarbete med dina kollegor ser du möjligheter till förbättringar av arbetssätt och rutiner inom ditt område.

Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, god kollegial gemenskap och goda arbetsvillkor erbjuds du som anställd inom Borås Stad personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar.

Välkommen med din ansökan senast 2020-05-24, bifoga meritförteckning samt ett personligt brev.

Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


19 februari 2024

22 januari 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

17 december 2023

Handläggare till överförmyndarnämnden

Handläggare till överförmyndarnämnden

12 december 2023