Verksamhetsansvarig till Hjältarnas hus

Verksamhetsansvarig till Hjältarnas hus

Arbetsbeskrivning

Om oss



Om företaget
Till Norrlands universitetssjukhus i Umeå remitteras svårt sjuka barn och deras familjer från de fyra nordligaste länen. En del kan ha upp till 70 mil till Norrlands universitetssjukhus i vår region. Det innebär att familjer ofta måste splittras om ett barn blir långvarigt sjuk. I och med Hjältarnas hus kan barnen bo tillsammans med sina nära under påfrestande behandlingsperioder, oavsett om sjukhusvistelsen sträcker sig över ett par dagar, veckor eller månader.

Vi vet att alla mår bättre om man får vara tillsammans i en svår situation och dessutom i en miljö som inte är en sjukhussal. Ett tillfälligt hem nära sjukhuset, där man kan laga mat, ha fredagsmys och ta emot släktingar och vänner – en plats där man kan ha en så fungerande vardag som möjligt.

Ett Hjältarnas Hus är just den plats som är nästan som hemma och som underlättar till lek med kompisar - där kan det friska stå i centrum. Mer information hittar du på www.hjaltarnashus.se.

Vi söker nu en verksamhetsansvarig som vill driva Hjältarnas Hus. Du vill göra gott och hjälpa familjer i en svår och jobbig situation, helt enkelt göra deras vardag så bra som möjligt. Detta är rollen för dig som kan och vill ha många strängar på din lyra och som brinner för att göra det lilla extra.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetsansvarig på Hjältarnas Hus kommer du att ansvara för husets gäster och personal. Vidare ansvarar du för husets ekonomi och de externa kontakterna, såsom partners och samtliga intressenter till Hjältarnas Hus. I rollen både planerar och vidareutvecklar du hjältarnas hus verksamhet. Du kommer att leda och entusiasmera dina medarbetare. Du tycker om att kommunicera och till din hjälp har du Hjältarnas Hus hemsida och sociala medier. Tjänsten är mycket utåtriktad och innehåller många externa kontakter i form av besök samt regelbundna möten med externa samarbetspartners.

I rollen ligger det under ditt ansvar att vidareutveckla befintliga samarbetspartners samtidigt som du identifierar och etablerar nya samarbeten. Detta genom att prospektering, nätverksaktiviteter och uppföljning av potentiella samarbeten. Det är du och dina medarbetare som möjliggör för familjerna att få en så bra vardag som möjligt. Du kommer att rapportera direkt till Hjältarnas Hus styrelse.


Din profil
Din personlighet är det viktigaste för denna tjänst. För att bli framgångsrik i rollen som verksamhetsansvarig bör du i grunden ha ett stort hjärta, det vill säga en generös människosyn. Då arbetet är mångfacetterat krävs det att du är en god ledare som involverar och delegerar, samtidigt har du ett prestigelöst angreppssätt och kan kavla upp ärmarna när det behövs. Du är van att agera självständigt och har förmågan att fatta beslut.

Vidare är du en problemlösare, som trivs i en utåtriktad roll där din sociala förmåga får blomma. Arbetet kräver att du är strukturerad och har viljan att utveckla och anpassa verksamheten, hela tiden med utgångspunkt från barn, familjer och ditt team. Vi tror också att du i grunden har en positiv syn på livet och en socialt väl fungerande tillvaro.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Tobias Nilsson tfn: 0708 - 21 53 31. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, men absolut senast den 4 september, via www.clockworkpersonal.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 6 september 2022

Liknande jobb


Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024

26 april 2024