OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södertälje är Sveriges internationella huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar, men också en fantastisk möjlighet. Övergripande arbetsuppgifter Som Verksamhetscontroller styr och leder du kontorets controllerarbete inom verksamhet och ekonomi. Till din hjälp har du ett antal ekonomer, centralt placerade i kommunorganisationen, som arbetar med Social- och omsorgskontorets verksamheter. Du ansvarar också för kontorets mål- och budgetprocess samt uppföljning. Erfarenhet och utbildning Ekonomisk högskoleexamen Erfarenhet från ekonomistyrning/verksamhetsstyrning Gärna erfarenhet från socialtjänst och funktionshinderområdet Södertälje kommun genomför för närvarande en stor satsning enligt LEAN-konceptet. Om du har erfarenhet av LEAN är det en fördel och om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation Personliga egenskaper Social- och omsorgskontoret arbetar med ständiga förbättringar så det är viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kan förklara komplicerade saker på ett vinnande sätt. Du är en handlingskraftig person som är rak och ärlig i din profession.[ Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön eller ålder.