Verksamhetscontroller avhopparverksamhet

Verksamhetscontroller avhopparverksamhet

Arbetsbeskrivning

Öppen för alla

Arbetsgivaren är villig att göra anpassningar av rollen eller arbetsplatsen för dig som till exempel har särskilda behov, en funktionsnedsättning eller till dig som är ny i Sverige. Vad betyder det?

Om verksamheten
Reviv är en privatägd verksamhet som erbjuder bland annat avhopparverksamhet och skyddsplaceringar. Vi arbetar på uppdrag av socialtjänsten och stöttar individer med bland annat boende samt praktiska och behandlande insatser. Ambitionen är att individen ska komma tillbaka till- och integreras i samhället och få en meningsfull tillvaro.

Reviv är i en expansiv fas och behöver rekrytera kompetens inom administration och ekonomi. De administrativa funktionerna och processerna behöver utvecklas för att anpassas till en växande organisation. Vi söker dig med erfarenhet av administrativt och ekonomiskt arbete inom socialt arbete.

Tjänstens innehåll
Tjänsten innebär att vara delaktig i att utveckla verksamheten genom att utveckla verksamhetens administrativa samt ekonomiska processer. Detta innebär att analysera de förutsättningar som finns, föreslå åtgärder samt genomföra dessa tillsammans med ledningen. Du kommer att ha en stödjande funktion och arbeta tillsammans med ledningen. Arbetsuppgifterna innebär både löpande administrativt och ekonomiskt arbete samt utvecklande arbete. Tjänsten kan komma att förändras och utvecklas utifrån verksamhetens behov men framförallt utifrån kunskaperna och erfarenheterna hos dig som anställs.

Arbetsuppgifter

· Analysera, utvärdera, utveckla och förbättra administrativa rutiner och funktioner.
· Ekonomisk planering: Rutiner, budget och prognos. Ekonomisk analys av månadsbokslut och årsbokslut, nyckeltal, statistik.
· Ansvar för fakturering.
· Ansvara för upphandlingsprocesser.
· Ansvara för avtal.
· Du är själv ansvarig för ditt arbete och planerar och genomför det självständigt.

Vår kandidat

· Relevant ekonomi och/eller administrationsutbildning för tjänsten.
· Erfarenhet och förståelse om administrativt och ekonomiskt arbete.
· Erfarenhet av att ha arbetat med ovan inom socialt arbete.

Det är meriterande om du har

· Kunskap om målgruppen.
· Ett engagemang för att hjälpa människor.
· Relevant kunskap om socialtjänsten och IVO.
· Kunskaper och erfarenheter av personalarbete.

Om tjänsten
Heltid, tillträde efter överenskommelse. Provanställning på 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning. Vi erbjuder ett friskvårdsbidrag på 3000 kr.

Sammanfattning

Postadress

None
None

Liknande jobb


28 november 2023