Verksamhetscontroller - textil

Arbetsbeskrivning

Adm.miljö och säkerhet, Avdelningen för Servicetjänster och Logistik Avdelningen för Servicetjänster och Logistik är en serviceorganisation som förser sjukhuset med logistik- och servicetjänster.Tillsammans är vi cirka 300 medarbetare som bl.a. hanterar varor och tjänster för cirka 1600 Mkr årligen. Arbetsuppgifter: Du kommer att vara länken mellan sjukhusets kunder (avdelningar, mottagningar mm) och leverantören av textiltjänster (f.n. Textilia).Arbetet är omväxlande och fritt med många kontakter såväl inom som utanför Karolinska.Som verksamhetscontroller har du en mycket viktig roll i arbetet med att förbättra kvaliteten på textiltjänsterna. Du kommer att ha ett nära samarbete med vårdavdelningar och mottagningar, Karolinskas upphandlingssektion och leverantören av textiltjänster.Du kommer även att ha kontakter med SLLs centrala upphandling samt motsvarande befattningshavare på de andra sjukhusen.Du deltar i nätverk med verksamhetscontrollers inom andra landsting. Du stödjer vården i kontakterna med textilleverantören och bevakar att leverantören levererar överenskommen kvalitet till överenskommet pris.Du genomför kvalitetsmätningar och har regelbundna möten med vårdavdelningar respektive leverantören. En viktig del av arbetsuppgifterna är att utveckla och förbättra textilprocessen till fördel för såväl Karolinska som leverantören.I det arbetet ingår omvärldsbevakning av utvecklingen inom textilområdet. Inom avdelningen för servicetjänster och logistik har vi sedan flera år ett systematiskt förbättringsarbete.Alla medarbetare ingår därför i minst en förbättringsgrupp som utvecklar och förbättrar det dagliga arbetet.Tillsammans med övriga verksamhetscontrollers kommer du att utveckla och förbättra era arbetsmetoder. Anställningsform: Tillsvidare.Tillträde snarast Veckoarbetstid 39,5 tim/vecka. Kvalifikationer: Vi tror att rätt person kan ha en bakgrund inom vården, t.ex. som sjuksköterska, och väl känner till vikten av en fungerande textilprocess samt har ett intresse och kunskap om upphandlings- och kvalitetsarbete.Alternativt har du erfarenhet av upphandlingsfrågor och kvalitetsarbete och vill arbeta med att utveckla det tillsammans med vården. Personliga egenskaper: Du har lätt för att samarbeta med såväl interna kunder som extern leverantör.Eftersom du blir sjukhusets representant mot leverantören är det viktigt att du kan agera oberoende och med hög integritet.Lyhördhet och servicekänsla är andra viktiga egenskaper för denna befattning.Ansök tjänsten på annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006