Verksamhetscontroller till Driftstöd och service

Verksamhetscontroller till Driftstöd och service

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

På Samhällsbyggnadskontoret arbetar cirka 450 personer. På uppdrag av kommunstyrelsen, byggnads- och miljöskyddsnämnden, samhällsplaneringsnämnden och tekniska nämnden, ansvarar kontoret för att Norrköping fortsätter växa, utvecklas, sköts om samt för att säkerställa en hållbar livsmiljö för alla, nu och i framtiden.

Enheten Driftstöd och service arbetar brett som stöd för den övriga driften gällande bland annat avtalsuppföljning, kartmaterial och ärendehantering. Enheten är även kontakten med företagare, och beslutande i frågor som gäller nyttjande av den allmänna platsmarken och grävtillstånd

Tekniska nämnden ansvarar för sköta den allmänna platsmarken och förvalta kommunens markreserv.

ARBETSBESKRIVNING

Som verksamhetscontroller på avdelningen drift och underhåll så ansvarar du för avtalsuppföljning av avdelningens olika driftavtal. I arbetet ingår att göra kontrollplaner och arbeta fram rutiner för arbetet med avtalen men det stora arbetet innebär att göra fysiska och administrativa kontroller för att se att entreprenörenas leverans motsvarar det som är upphandlat och avtalat.

Tjänsten innebär ett helhetsgrepp runt avtalsuppföljning och för att lyckas med det så samarbetar du med alla kollegor inom driften och även med våra jurister. Du kommer att representera kontoret som beställare i frågor om avvikelser, brister och viten.

DIN PROFIL

Du har en relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du är van vid avtal utformade efter AB04 och ABT06 och har förståelse för juridiken kopplad till dem. 

Du är lugn, strukturerad och saklig. Du har förmågan att lyssna in dina kollegors olika önskemål och balansera dessa mot avtalen. 

Erfarenhet av arbete med drift och underhåll av allmän plats är meriterande.

Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet är meriterande.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Maria Egebäck, enhetschef, 011-15 15 92 maria.egeback@norrkoping.se

Din ansökan vill vi ha senast den 22 november.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Nelly.com - Head of Assortment Controlling

15 juni 2024

14 juni 2024

Projektekonom

Projektekonom

14 juni 2024