Verksamhetscontroller till område Myndighet

Verksamhetscontroller till område Myndighet

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som ser till att nyckeltalen och de ekonomiska processerna håller hög kvalitet?

Då kan det vara dig som vi söker till uppdraget som verksamhetscontroller hos oss inom Myndighet på förvaltningen för funktionsstöd. Funktionen är ny i vår verksamhet och genom uppföljning samt kvalitetssäkring av nyckeltal och våra ekonomiska processer i verksamheterna ser positivt på de effekter den kan ge.

Som verksamhetscontroller kommer du att ha ett klient- och verksamhetsperspektiv. Du arbetar aktivt tillsammans med våra två verksamhetschefer samt vår verksamhetsekonom i strategiska frågor. Vidare innebär uppdraget att utvärdera och kvalitetssäkra olika ekonomiprocesser inom myndighetsutövningen samt följa upp, kartlägga och dokumentera kostnadsdrivande processer. I nära samarbete med ekonomer och chefer kommer du arbeta för att hitta samband mellan verksamheternas nyckeltal och det ekonomiska resultatet för att identifiera och initiera möjliga kvalitets- och utvecklingsinsatser utifrån det ekonomiska perspektivet.

I din roll kommer du även ha ett nära samarbete med Lokal inköpssamordnare (LINK) samt arbeta med att utveckla nyckeltal tillsammans med våra verksamhetsutvecklare. Du ingår i ledningsgruppen för myndighetsutövningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen, önskvärt inom ekonomi. Uppdraget kräver erfarenhet inom socialt arbete och det är meriterande om du har arbetat inom offentlig förvaltning som controllerfunktion. Med fördel har du kunskaper inom system så som Treserva, Hypergene, Stratsys och Procedo. Uppdraget kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Vi söker dig som motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och stimuleras av att bidra till en effektiv och kvalitetsmedveten organisation. Du trivs i en roll där du får möjlighet att ta stort ansvar, samtidigt som du värdesätter, och själv bidrar till, ett bra samarbete inom verksamheten. Du behöver ha en välutvecklad analytisk förmåga för att förstå helheten och kunna ta fram förslag till kvalitets- och verksamhetsutveckling. Vidare är det viktigt att du känner du dig bekväm och säker i sociala situationer då du kommer ha en informativ roll och befinna dig i olika sammanhang och med olika professioner som exempelvis ekonomer, chefer och nämnden. Då uppdraget är brett och påverkas av verksamheternas behov värdesätter vi att du är en flexibel person som kan ställa om och prioritera i ditt arbete.




ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. Har du en aktuell profil för tjänsten kommer du att få ett test skickat till den e-postadress du uppger i din ansökan efter sista ansökningsdag. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.

Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

ESG Reporting Analyst

24 april 2024