Verksamhetscontroller till Socialförvaltningen, Solna stad

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Socialförvaltningen ger råd, stöd och handlägger frågor som rör ekonomiskt bistånd, barn- och ungdom, familjerätt, insatser för personer med psykiskt funktionshinder samt missbruk. Andra frågor som socialförvaltningen ansvarar för är budget- och hyresrådgivning, skuldsanering, arbetsmarknadsåtgärder, serveringstillstånd, dödsboanmälan samt socialjour.


Arbetsbeskrivning

Som Verksamhetscontroller i Solna stad kommer du att arbeta förvaltningsövergripande och stötta chefer inom socialförvaltningen. I ditt uppdrag ingår att följa upp verksamheten utifrån olika typer av nyckeltal samt säkra kvalitén i processerna. Du kommer också att arbeta med verksamhetsplanering och uppföljning, vilket exempelvis innefattar framtagande och analys av verksamhetsprognoser. Vidare innebär rollen att ta fram beslutsunderlag och att vara föredragande inför de berörda politiska organen, samt att utgöra en samordnande funktion för förvaltningens kvalitetsledningssystem.

Du deltar i ledningsgruppens arbete och rapporterar direkt till Socialchefen.


Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, t.ex. inom ekonomi eller en socionomexamen, och som har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom socialtjänstområdet. Du bör således ha god kännedom om de lagar som styr verksamheten och hur dess efterlevnad säkerställs på bästa sätt. Vidare bör du ha god IT-vana och det är meriterande om du har erfarenhet från kommunens rapporteringsverktyg Stratsys och verksamhetssystemet Treserva samt projektledning.

Som person är du drivande, ansvarstagande och analytisk i ditt tankesätt. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har förmågan att arbeta självständigt. Du bör också ha en god social förmåga och en pedagogisk fallenhet då rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ och kan utrycka dig väl på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.



Du erbjuds

Är du rätt person för oss erbjuds du en nyckelroll inom en väl fungerande verksamhet med engagerade och motiverade medarbetare. Du arbetar nära Socialchefen och har möjlighet att vidare påverka och utveckla verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdagen är den 24 november 2016. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Solna stad. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 november 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024

26 april 2024