Verksamhetsekonom deltid

Verksamhetsekonom deltid

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.

Ekonomiavdelningen söker dig som vill jobba som verksamhetsekonom i Leksand och Rättviks nya gemensamma nämnd för Vuxenutbilning, Integration och AME (VIA-nämnd). Gillar du samverkan, har erfarenhet av att jobba med budgetering och uppföljning och du är bra på att lösa problem och hitta vägar framåt - då passar du perfekt i rollen! 

Dina arbetsuppgifter

Som verksamhetsekonom kommer du stödja den gemensamma nämnden i budget, prognos och uppföljning och andra ekonomiska frågor så som olika bidragsansökningar m.m.  Du kommer jobba nära VIA-nämnden och dess chefer men du är placerad på ekonomiavdelningen i Leksands kommun och du kommer ingå i gruppen verksamhetsekonomer.  Gruppen jobbar nära tillsammans och stödjer varandra i olika frågor och driver verksamhetsutveckling. Du kommer även ha nära samverkan med ekonom/controller i Rättviks kommun. Rollen är ny och du kommer få vara med att forma den tillsammans med den nyrekryterade förvaltningschefen. På sikt när rutiner osv har satt sig för nämnde kommer du även bidra i olika utredningar och jobba med digitalisering och utveckling av verksamheten. Du bör trivas både i en självständig roll men samtidigt ha mycket lätt för att samarbeta. Vi tar ett gemensamt ansvar och delar med oss av kunskap, stöttar och lär andra. I arbetet kommer du att möta många olika interna och externa aktörer. Det är därför viktigt att du är kommunikativ och kan uttrycka dig klart och tydligt i tal och skrift på svenska. 

Om arbetsplatsen

Avdelningen tillhör sektor Verksamhetsstöd, som har i uppdrag att skapa förutsättningar för att kommunen som organisation ska kunna leverera bästa service till de vi är till för, våra medborgare. På ekonomiavdelningen arbetar 13 personer med redovisning, löneadministration, verksamhetsekonomi och upphandling. Vi stödjer varandra och jobbar för att bredda våra kompetenser för att öka samarbete och minska sårbarheten. Vi arbetar aktivt med digitalisering och ekonomiavdelningen har kommit en bra bit på vägen mot det papperslösa kontoret. Avdelningen sitter samlat i kommunhuset och har ett gott samarbetsklimat och ordnar gemensamma aktiviteter.  

Din profil

Du har högskoleutbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. För att trivas i rollen ska du vara väl insatt i ekonomiska grundprinciper samt ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av Vismas ekonomisystem för offentlig sektor är meriterande. Har du erfarenhet från politisk styrd organisation och gillar du att arbeta med olika system- och IT-frågor är det ett stort plus. 

Som person trivs du med eget ansvar, samarbete och har lätt för att ställa om mellan olika arbetsuppgifter.

Vi erbjuder dig

Tjänsten är en halvtidstjänst, med möjlighet att i relativt stor utsträckning själv styra din arbetstids förläggning under en vecka. Tjänsten kan i framtiden komma att utökas till 100% .För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och fritid, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustade för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På ekonomiavdelningen har vi möjlighet att erbjuda distansarbete till viss del. Vi erbjuder även flextid och har förkortad arbetstid under sommaren (inarbetad). 

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se 

Din ansökan

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum 15 juli 2022 

Tillsättning sker efter överenskommelse. 

Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.  

Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 15 juli 2022

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


26 april 2024