Verksamhetsledare för utveckling av framtidens äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Falkenbergs kommun satsar på äldreomsorgen och vi vill utveckla kvalitén ännu mer i våra verksamheter och anställa verksamhetsledare.

Vill du hänga med för att tillsammans med oss skapa framtidens äldreomsorg i Falkenbergs kommun? I så fall, tveka inte utan sök tjänsten!





ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsledare kommer du, under ledning av enhetschef, utveckla och driva kommunens äldreboende in i en spännande framtid. Tillsammans ska du och enhetschef arbeta utifrån kommunens mål och vision och utveckla våra särskilda boende utifrån vår kommuns medborgares behov.

Befattningen som verksamhetsledare är underställd enhetschefen och verksamhetsledaren är ersättare för denne vid kortare frånvaro. Verksamhetsledaren är en nyckelperson i verksamheten och tillsammans med enhetschefen den som handleder, utvecklar och följer upp brukare, medarbetare och anhöriga. Verksamheten ska utvecklas i nära samarbete med brukarnas behov och önskemål. Som verksamhetsledare kommer du att stimulera och vägleda medarbetarna i deras arbete och utveckling. Tillsammans med enhetschef och medarbetarna utvecklar ni verksamheten utifrån kommunens mål och vision. Din uppgift tillsammans med enhetschef och medarbetare blir att driva och skapa en verksamhet som är attraktiv och ett självklart val för våra medborgare och för medarbetarna.


KVALIFIKATIONER
I arbetsuppgifterna ingår rekrytering, löpande personal- och arbetsmiljöarbete, bemanning och administration. Vi söker dig som vill ha ett stimulerande uppdrag och som gärna har ledarerfarenheter sedan tidigare. Du får gärna ha högskoleutbildning med inriktning på ledarskap, men det är inget krav. Dina personliga egenskaper är viktiga, du ska ha god förmåga att möta människor och skapa förtroende, trygghet och engagemang. Du ska kunna arbeta självständigt samt organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har visioner och intresse för fortsatt verksamhetsutveckling. Du ska behärska de vanligaste dataprogrammen. Det är önskvärt att du har arbetat inom äldreomsorg på särskilt boende eller hemtjänst, har erfarenhet av schemaläggning och känner till lagen om SOL.

ÖVRIGT
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bokningscentralen Rekryterare
0346-88 61 81
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Linda Ajeti, enhetschef
0346-88 55 40
Facklig representant nås genom kommunens växeln
0346-88 60 00
Ann Karlsson, Enhetschef
0346-88 66 69
Herdis Duphorn, enhetschef
0346-88 53 70
Therese Karlsson, Enhetschef
0346-88 52 58
Heidi Evesson, Enhetschef
0346-88 54 20
Enhetschef Per-Anders Pettersson
0346-88 57 81
Lena Falk, enhetschef
0346-88 53 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun, Äldreomsorg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

None
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


Enhetschef till Sabbatsbergsbyns vård och omsorgsboende

Enhetschef till Sabbatsbergsbyns vård och omsorgsboende

22 april 2024

16 april 2024