Verksamhets/managementkonsult med intresse för ekonomi, Stockholm

Verksamhets/managementkonsult med intresse för ekonomi, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 4 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Verksamhets/managementkonsult för att leda etablering av ny enhet från Business Control, t ex budget, finansiell struktur etc. Du kommer att delta i utveckling av pris- och lönsamhetsmodell för gemensamma nordiska offerter.

Arbetsuppgifter:

- Leda etablering av ny enhet från Business control innebär att sätta upp den struktur och uppföljning som krävs för att kunna följa denna enhets resultat, göra prognos och budget och följa relevanta nyckeltal.

- Den nya enheten har även ett prisverktyg under uppbyggnad som behöver extra resurs att driva och säkerställa kvalitet och att det går att få fram lönsamhetsuppföljning av detta.

- Dokument om de policies som ska gälla inom koncernen inom tex kundavtal.

- Vidare behöver kostnadsställerapport och prognos levereras enligt tidsschema uppsatt för enheten. Ko-ordinera arbetet med stakeholders och säkerställa kvalitet i rapporten.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Ekonomi bakgrund och utbildning. Arbetat minimum 2-3 år med uppgifter inom ekonomi och finans.

- Språkkunskaper: Svenska och engelska

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av att driva projekt med många intressenter.

- Erfarenhet av att sätta upp ny enhet från finansiell struktur till lämpliga nyckeltal. Eller bygga pris verktyg

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


22 mars 2024

15 mars 2024

We are looking for a Senior Finance Manager!

We are looking for a Senior Finance Manager!

13 februari 2024

Group Accounting Manager

Group Accounting Manager

7 februari 2024