Verksamhetsnära Business controller med intresse för affären

Arbetsbeskrivning

Business controller med intresse för affären

Vi söker för kunds räkning efter dig som är Business Controller med ett stort intresse för affären och som har en god kommunikativ förmåga.

Vår kund befinner sig mitt i en digital förändringsresa och söker efter dig som har förmågan att ta fram en insiktsfull data/insiktsanalys. Kan du hantera digitaliseringen och därtill visualisera och kommunicera affären är det mycket önskvärt.

Som Business Controller arbetar du dagligen med att utveckla kundens analyser för att kunna vägleda organisationen. Tvärfunktionella samarbeten är en del av vardagen, vilket ställer krav på god förmåga att se helheten. Som Business Controller är du en viktig spelare i vår kunds affär och därför söker vi dig som har förmågan att skapa värde genom att förstå organisationens perspektiv och skapa dialog.

Som Business Controller kommer du tillsammans med dina kollegor att arbeta med verksamhetsstyrning, vilket inkluderar affärsplanering, finansiella mål, prognosarbete samt löpande uppföljning och analys.

Du ansvarar för att en korrekt och kvalitativ analys och managementrapportering för ditt verksamhetsområde upprätthålls samt för att synliggöra framtida affärsrisker. Du kommer också vara delaktig i framtagande och uppföljning av business case för nya koncept och IT-lösningar.

I rollen ingår att arbeta med förbättringsprojekt och ha ett ansvar för att utveckla datadrivna prognoser samt visualisera analyser i Tableau. Business Controlling ansvarar för de finansiella planeringsprocesserna samt bokslut, analys och rapportering.

Vem är Du?

en duktig Business Controller med intresse för affären.
en ansvarsfull, proaktiv, strukturerad person med en god förmåga att skapa nätverk och nå ut till verksamheten genom god kommunikation.
en person med goda kunskaper i Excel och en person som drivs av att ständigt förbättra arbetsprocesser genom intelligenta lösningar.

Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt och konsultuppdraget pågår initialt till 2023-07-30 med god chans till förlängning. Vår kund är mycket intresserad av dig som eventuellt kan vara öppen för en anställning direkt hos kunden efter avslutat konsultuppdrag om tycke uppstår från bådas håll.
Tjänsten är på 100 % med placering i Solna.
Kunden har i regel 3 dagar på kontoret och 2 dagar flexibelt.

Ansökan

Vid eventuella frågor om tjänsten, vv. kontakta ansvarig affärskonsult Åsa Ollert. asa.ollert@capega.se / 070-752 48 16.

Vi ser gärna att du ansöker så snart som möjligt då uppdraget är tilltänkt att påbörjas inom kort.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.



Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Liknande jobb


28 november 2023