Verksamhetssamordnare

Verksamhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Kvinnojouren Nordvärmland startade år 1991 av kvinnor som ville stötta och hjälpa kvinnor och barn utsatta för våld i nära relationer. Vi är en ideell förening, politiskt och religiöst obunden, bestående av människor med olika bakgrund, ålder och yrke.
Vi är medlemmar i Unizon som består av över 130 kvinnojourer, tjejjourer och andra stödverksamheter som arbetar för ett jämställt samhälle fritt från våld. Vi samverkar med kommun, socialtjänst och andra organisationer och är ett komplement till samhällets offentliga institutioner. Vi är även aktiva i Värmlands Läns Kvinnojourer.
Kvinnojouren har jourkvinnor som stöttar och hjälper kvinnor och barn som är utsatta för våld i nära relationer. Kvinnojouren erbjuder stödsamtal och bedriver utåtriktad verksamhet med syfte att sprida kunskap om och stoppa våld i nära relationer, exempelvis genom event och besök på skolor, arbetsplatser och föreningar där vi möter människor och håller föredrag om olika ämnen. Vår tjejjour finns för att stötta tjejer som av olika anledningar mår dåligt och behöver någon som lyssnar. Vi har även ett akutboende där våldsutsatta kan få en fristad. Jourverksamheten bygger till stor del på ideella krafter.
Arbetsuppgifter
Verksamhetssamordnaren är tjej- och kvinnojourens professionella ryggrad, som samarbetar med de ideella krafterna och driver kärnuppgifterna i enlighet med föreningens stadgar och styrelsens beslut. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Erbjuda stödsamtal och stöttning till våldsutsatta
Ta ansvar för den dagliga och löpande driften av jourverksamheten och det skyddade boendet
Regelbundet informera och rapportera till styrelsen
Löpande kvalitets- och utvecklingsarbete, inkl. uppföljning och utvärdering
Representera Tjej- och kvinnojouren i Nordvärmland i kontakten med myndigheter och samarbetspartners
Utåtriktad verksamhet på skolor, arbetsplatser och liknande
Rekrytering och utbildning av volontärer
Skicka och attestera fakturor
Inhandla inventarier och kontorsmaterial
Följa beslutad budget samt beslutade rutiner för ekonomiredovisning

Kvalifikationer
Du som söker har socionomutbildning eller utbildning som bedöms som likvärdig och har erfarenhet av utvecklingsarbete, systematiskt kvalitetsarbete, kvinnojour, socialtjänst eller liknande.
Du har förmåga att förstärka och upprätthålla en struktur som gör det enkelt och meningsfullt att arbeta ideellt i föreningen. Erfarenhet av ideellt engagemang är meriterande.
Du uppskattar ett självständigt och varierat arbete. Du gillar ordning och reda, har god planerings- och initiativförmåga och har lätt att kommunicera med olika människor i olika situationer. Du måste kunna prioritera ditt arbete, vara flexibel och kunna hålla flera arbetsuppgifter igång parallellt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är placerad i Torsby.
B-körkort är ett krav.
Utdrag ur belastningsregistret ska bifogas ansökan.
Personligt brev ska bifogas ansökan.
CV ska bifogas ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

28 mars 2024

28 mars 2024

Behandlingssekreterare- Sommarvik

Behandlingssekreterare- Sommarvik

28 mars 2024