Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Avdelning kvalitet och utveckling

Vill du arbeta i en varierad roll på en arbetsplats med en kultur som uppmuntrar till dialog och innovation med många möjligheter att vara med och påverka, bidra och göra skillnad?
Vi ser fram emot din ansökan!

Kvalitetsenheten ansvarar för att bland annat utveckla och förvalta kvalitetsledningssystemet. Enhetens uppdrag är att med utgångspunkt från kvalitetspolicyn, värdegrunden och verksamheternas behov arbeta med att stödja omsorgsförvaltningens och äldreförvaltningens verksamheter i kvalitets- och utvecklingsarbetet. Målet är en hållbar verksamhet med hög kvalitet och effektivitet som möter medborgarnas förväntningar och behov. Ledningssystemet underlättar och stödjer verksamhetens arbete för en hög och långsiktigt hållbar kvalitet.

Enheten är organiserad under avdelningen för kvalitet och utveckling , och som verksamhetsutvecklare rapporterar du till enhetschefen.

Ditt uppdrag
Målet för allt kvalitetsarbete är att underlätta för chefer och medarbetare att göra rätt saker med hög kvalitet för att kunna möta brukarnas behov och förutsättningar. Kvalitetsarbetet är högt prioriterat inom omsorgsförvaltningen. Som verksamhetsutvecklare samarbetar du med förvaltningens verksamheter för att stärka deras kvalitets- och utvecklingsarbete. Du har stort utrymme i ditt uppdrag, utifrån verksamheternas behov, kvalitetsenhetens mål och uppdrag samt det egna ansvarsområdet. Arbetet innebär stor självständighet, där du ansvarar för att leda, planera, genomföra och följa upp uppgifter och projekt inom ditt ansvarsområde.

Vi arbetar teambaserat och hjälper varandra att nå resultat inom kvalitetsutvecklingen. Därför kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella som exempelvis framtagande och revidering av processer. Allt arbete sker i nära samarbete med framför allt chefer och medarbetare i förvaltningen, samt stödfunktioner så som HR-ansvariga, jurister, strateger, kommunikatörer, ekonomer med flera

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ett område som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Vi ser att du har erfarenhet av kvalitetsarbete och av arbete med kvalitetsledningssystem, exempelvis ISO eller motsvarande. Har du erfarenhet av kvalitetsarbete från omsorgs- och vårdområdet och av kvalificerat utrednings- och utvecklingsarbete ses det som meriterande. Arbetet kräver att du behärskar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift.

Som person är du lugn och samlad i olika situationer och kan fokusera på rätt saker. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Carolina Castillo , enhetschef, 018-727 56 21

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 24 33
Vårdförbundet, Kristian Hjertén, 072-210 72 95
Fysioterapeuterna, Ellen Pernler, 018-727 69 56
Sveriges arbetsterapeuter, Anna Näslund, 018-727 69 93

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 26 juli 2020

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024