OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den 1 november 2017 öppnar Borlänge kommuns servicecenter, en efterlängtad verksamhet som ska ge Borlängebon snabb, enkel och trevlig service. Inför öppnandet söker vi en IT-intresserad verksamhetsutvecklare som vill vara med i uppbyggnaden, driften och utvecklingen av en verksamhet som sätter service högst upp på agendan.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare/systemförvaltare har du ansvaret för att Borlänge kommuns servicecenter har väl fungerande systemstöd och kanaler, liksom bra underlag för uppföljning, utvärdering och utveckling. Du är systemförvaltare för servicecenters eget ärendehanteringssystem och fungerar som kontaktlänk gentemot andra systemförvaltare och kanalansvariga i kommunen. Du deltar aktivt i olika utvecklingsprojekt. Din roll är oerhört viktig för att den dagliga driften ska fungera väl, men också för den långsiktiga utvecklingen av verksamheten.
I rollen ingår bland annat:
• Delta i arbetet med uppföljning och utveckling av verksamheten, i nära samarbete med enhetschefen
• Ta fram relevant statistik , skapa rapporter och presentera underlag
• Vara länken mellan servicecenter, externa leverantörer och kommunens systemförvaltare, exempelvis telefoni.
• Förvaltningsansvar för enhetens ärendehanteringssystem och arbeta enligt kommunens förvaltningsmodell.
• Ansvara för att gallring i systemet sker enligt regler och riktlinjer.
• Stötta användarna av servicecenters ärendehanteringssystem och kanaler.
• Omvärldsbevakning bl a genom medverkan i användarförening och samarbete med andra kommuner.
• Delta i utvecklingen av e-tjänster
• Vissa administrativa uppgifter kan ingå
KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet som ger dig rätt förutsättningar för tjänsten. Du är väl insatt i det språk och de termer som används i den traditionella systemförvaltarrollen, så att du kan kommunicera väl med övriga systemförvaltare och externa aktörer. Likväl har du god förmåga att omvandla tekniska uttryck, statistik och kravspecifikationer till medarbetare som är mindre insatta i den bakomliggande tekniken.
Du kan identifiera sambandet mellan behov och tekniska lösningar och du ser det som en självklarhet att driva och involvera andra i olika utvecklingsprocesser.
Du är serviceinriktad, engagerad och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat och processinriktat, där servicen inom enheten och till Borlängebon alltid är prioriterad. Att jobba utifrån Borlänge kommuns förvaltningsmodell och vår värdegrund är en självklarhet för dig.
Borlänge kommuns värdegrund:
Jag finns här för Borlängebon
Jag gillar utmaningar
Jag möter alla människor med öppenhet
ÖVRIGT
Om du flyttar till Dalarna för den här tjänsten kan vi i samarbete med Rekryteringslots erbjuda din familj medflyttarservice. Läs mer om det på http://www.rekryteringslots.se/medflyttare.
Inför rekryteringsarbetet har Borlänge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult, Nohrstedt & Partners Karin Burgaz
070-540 60 73
Rekryteringskonsult, Nohrstedt & Partners Anna Hansson
070-695 64 63
Verksamhetschef servicecenter Anna Carin Johansson
0243-736 93
Kommunikationsstrateg Marita Zakrisson
0243-736 95
Verksamhetschef Anna Carin Johansson
072-502 5684
Verksamhetschef Anna Carin Johansson
0243-736 93