Verksamhetsutvecklare/Employer Branding-specialist till polisens IT-avdelni

Verksamhetsutvecklare/Employer Branding-specialist till polisens IT-avdelni

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en handläggare till IT-avdelning som är engagerad och har ett stort eget driv. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är med cirka 32 000 medarbetare Sveriges största myndighet. Myndigheten leds av rikspolischefen och är organiserad i sju polisregioner, ett antal gemensamma nationella avdelningar samt ett kansli.

På polisens IT-avdelning jobbar idag över 900 civilanställda. Mycket av arbetet sker i nära samarbete med poliserna. På IT-avdelningen får du god inblick i polisens verksamhet och är med och gör skillnad för hela samhället. It-avdelningen är helt avgörande för att polisen ska klara sin uppgift.

IT-avdelningens kansli söker nu en verksamhetsutvecklande handläggare till gruppen Verksamhetsstöd, med placering i Kungsholmen.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare inom Employer branding på Polismyndighetens IT-avdelning ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av aktiviteter kopplat till IT-avdelningens employer brandingarbete, chefs- och ledarutveckling samt medarbetarskap.

Du kommer att ha en strategisk och operativ roll och arbeta nära bland annat HR, Kommunikation och andra delar av verksamheten för att genomföra och vidareutveckla IT-avdelningen som attraktiv arbetsgivare och ge stöd till chefer och medarbetare inom IT-avdelningen. Då du kommer ha många kontaktytor inom och utanför myndigheten och behöver samverka med många intressenter behöver du ha en god samarbetsförmåga och ett stort eget driv.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• planera, samordna, genomföra och följa upp aktiviteter i syfte att utveckla chefer och medarbetare inom IT-avdelningen, bl.a. traineeprogram och internt chefsförsörjningsprogram
• bevaka trender och utbud inom området chefsutveckling, medarbetarskap och employer branding
• leda arbetsgrupper inom IT-avdelningen
genomföra workshops
• vara stöd och rådgivare inom chefs- och ledarutveckling, medarbetarskap samt employer branding

KVALIFIKATIONER
Krav
Detta är en möjlighet för dig som har:

• minst två års akademisk utbildning inom HR eller annan jämförbar utbildning som myndigheten bedömer som relevant
• minst fem års erfarenhet av motsvarande roll i en större myndighet, organisation eller företag i närtid
• minst 1 års erfarenhet av att leda arbetsgrupper, samverka med externa aktörer i närtid
• minst 1 års erfarenhet av att vara rådgivande till chefer och medarbetare i närtid

Meriterande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även innehar:

• god stilistisk förmåga i tal och text
• erfarenhet av IT-branschen
• erfarenhet av kontinuerligt utvecklings-& förändringsarbete
• erfarenhet av leda eller samordna projekt
• erfarenhet organisationsutveckling

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som verksamhetsutvecklare inom employer branding på polisens IT-avdelning ska du:
•ha ett stort engagemang för att arbeta med och utveckla stödet till chefer/ employer branding i en stor organisation samt vara drivande i hur arbetet kan effektivisera och underlätta för både verksamheten och målgruppen.
•självständigt kunna hantera flera parallella engagemang med många deltagare och intressenter
•ha en god förmåga att prioritera
• god förmåga av att samarbeta
• ha en vilja att utvecklas och en vilja att dela med dig av dina erfarenheter, kunskaper och idéer
• god förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete, samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Övrig information:
• Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
• Arbetsort: Stockholm
• Arbetstid: Flextid
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Funktion: Handläggare, IT-avdelningen, IT-avdelningenskansli, Styrning och administration, Verksamhetsstöd.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 april 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten (endast för extern annonsering utanför polisen.se och intrapolis)
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2020
  • Ansök senast: 23 april 2020

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Handläggare till anstalten Kumla

Handläggare till anstalten Kumla

2 maj 2024

16 april 2024