Vertikalchef

Arbetsbeskrivning

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se


En av våra vertikalchefer kommer att lämna sin roll och vi söker nu en erfaren ledare till en av våra vertikaler med cirka 300 kunder. Rollen innebär ett övergripande ansvar för all verksamhet inom avdelningen.
Vi på Azets är stolta över vår leverans av löneoutsourcing och vi har kunder inom olika branscher
och storlek. Hos oss erbjuder vi dig en utvecklande ledarroll där du blir en viktig kugge i vårt
maskineri. Som vertikalchef hos oss har du: Övergripande kund- och leveransansvar 
Personalansvar för hela vertikalen med ett direkt personalansvar för två konsultchefersom i sin tur har ett femtontal medarbetare vardera
Resultatansvar 
Utveckling av tjänsten och att dess lösningar (system, processer, leveransorganisation) 
Ett ansvar för att förankra och implementera företagets strategier.
Som vertikalchef är du placerad på vårt kontor i Solna och rapporterar till affärsområdeschefen för PAY och sitter med i affärsområdets ledningsgrupp. Du arbetar nära dina två direktrapporterande konsultchefer och tillsammans driver och utvecklar ni verksamheten inom din vertikal.    Azets är ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som värnar om work life balance för våra medarbetare. Vi har mycket att göra i perioder och det gillar du, men vi har även tid för återhämtning mellan topparna. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet och genom vårt koncept Smarter Working har du möjlighet att arbeta både från kontoret och hemma. 
Vi vill att du har: Erfarenhet av att leda genom andra ledare
God förståelse för, och erfarenhet av, verksamhetsutveckling
God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, muntligt såväl som skriftligt
Erfarenhet av kundansvar och god förståelse för vad som driver en P & L
Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda en verksamhet inom löneoutsourcing och har erfarenhet av strategisk kundutveckling.   Som person är du intresserad av att driva förändringar och utveckla såväl din verksamhet som dina medarbetare. Du är ansvarstagande och professionell i ditt förhållningssätt. Som ledare har du lätt att motivera andra och du fokuserar på teamet som helhet. Du är analytisk och lösningsorienterad och ser utmaningar som möjligheter och inte hinder. I ditt arbete ligger fokus på att skapa tydliga och funktionella strukturer, att bygga goda relationer med såväl kunder som medarbetare genom prestigelöst samarbete.    Hos oss finns det goda möjligheter till karriärutveckling och våra medarbetares välbefinnande genomsyrar all vår verksamhet.  Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag och bli vår nya kollega!
Har du frågor om jobbet kontakta rekryterande chef Åsa Eschricht Jonsson
på  asa.eschricht.jonsson@azets.com  eller HR  jamila.khan@azets.com  
Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén

Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets Insight AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34 212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024