Vi söker administrativa skadereglerare

Vi söker administrativa skadereglerare

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med handläggning och är sugen på ett nytt uppdrag? Har du dessutom erfarenhet av utredning och administrativt arbete? Då kan det vara dig vi letar efter! Vår välkända kund inom eldistribution söker nu en administratör/skadereglerare som kan bistå organisationen med sina administrativa kunskaper. Tjänsten förväntas starta den 30 juni 2022 och pågå i ett år, med goda chanser till förlängning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I tjänsten som administrativ skadereglerare kommer du främst hantera inkommande skadeståndsanspråk, reklamationer och frågor om avbrottsersättning. Arbetet utförs i en befintlig grupp på elva personer.

Andra arbetsuppgifter som förekommer är:
• Vara tillgänglig och besvara anspråk och reklamationer via brev, mejl eller telefon
• Reglera skador direkt med hjälp av information i tillgängliga databaser

Vem är du?
För att passa in i rollen som administrativ skadereglerare ser vi att du har minst en högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, elteknik eller administration. Du ska även ha några års arbetslivserfarenhet av handläggning och utredning eller många års erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande är det även om du har tidigare erfarenhet av skadereglering i försäkringsbranschen.

Vi lägger även stor vikt personliga egenskaper och ser därför att du är lyhörd, ödmjuk och pålitlig för att kunna hjälpa våra kunder efter bästa förmåga. Vi hoppas även att du är prestigelös, samarbetssökande och är beredd på att arbeta i ett högt tempo.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Skadereglerare

Skadereglerare

30 maj 2024

Skadereglerare byggskador

Skadereglerare byggskador

24 maj 2024

Skadetekniker med verkstadsansvar

Skadetekniker med verkstadsansvar

16 maj 2024

Skadesamordnare till Gavlegårdarna

Skadesamordnare till Gavlegårdarna

14 maj 2024