OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.
Biståndskontoret ansvarar för handläggning av ärenden som gäller bistånd enligt SoL, LSS och bostadsanpassning och är uppdelad i våra tre enheter: äldreomsorg (ÄO), område funktionsnedsättning (OF) och kansli.
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att arbeta i en händelserik verksamhet där du stimuleras av kombinationen utredning, samverkan och brukarkontakt? Då har vi en tjänst för dig! Nu förstärker vi biståndskontoret med fler tjänster! Både med fasta tjänster och vikariat.
Som biståndshandläggare ingår du i en arbetsgrupp med ett tjugotal andra biståndshandläggare, enhetschef och konsulent med ansvar för den dagliga driften. Vi arbetar i nyrenoverade lokaler på Fröslundaskolan.
Hos oss arbetar du dagligen med att utreda, bedöma och besluta i ärenden enligt SoL och LSS. Du samverkan med både interna och externa utförare och med brukarens kontaktnät. Du arbetar självständigt med ansvar för dina ärenden, samtidigt som du har stöd i det dagliga arbetet av både kollegor och konsulent. I ditt arbete dokumenterar du i systemet VIVA och lämnar beställningar till verkställighet. För att hela verksamheten ska fungera hjälps vi åt där det behövs inom biståndskontoret, vilket innebär att du behöver vara flexibel i ditt arbete och stötta dina kollegor vid behov. Från och med mars 2015 skriver vi våra utredningar enligt ICF-bedömningsmall.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen som socionom, inom social omsorg, beteendevetenskap eller likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.
Det är en fördel om du har dokumentationserfarenhet, gärna i VIVA. Eftersom du dokumenterar mycket i ditt arbete ser vi att du har god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift och att du har goda datakunskaper. Vi är i uppstart med implementeringen av ICF, så vi ser gärna att du har kunskap eller erfarenhet av ICF, men det är inget krav. Eftersom arbetet innebär en del resor och kräver flexibilitet behöver du ha B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen vill vi att du är en flexibel person som lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter men som samtidigt har förmågan att planera och följa regler och ramar i arbetet. Du är lyhörd och har lätt för att skapa goda kontakter med andra. Du är lugn även i stressade situationer och har förmågan att hålla många bollar i luften samtidigt.
Vi ser fram emot att få arbeta med dig i vårt team! Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50