Vi söker driven bygglovsadministratör

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Vårt uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Vi lämnar råd och upplysningar till allmänhet och företag men är också tillsynsmyndighet inom våra verksamhetsområden.

Sektor samhällsbyggnad innefattar ett flertal enheter bl a administration, teknisk fastighetsförvaltning, gata-park, plan och bygg samt miljö. Administrativa enheten består idag av tio medarbetare.

Administrationen på sektor samhällsbyggnad söker en driven bygglovsadministratör.

ARBETSUPPGIFTER
Som bygglovsadministratör kommer du att tillhöra sektorns centrala administration och ditt arbete består i huvudsak av att arbeta med administration i hela bygglovsprocessen. Det innebär exempelvis:

• registrering och inskanning av ansökningar
• expediering av bygglovsbeslut
• arkivera handlingar
• förbereda bygglovsgranskning.

Den centrala administrationen står inför en omorganisation vilket i framtiden kan innebära att viss enklare handläggning eventuellt kan komma att ingå i tjänsten.

Du kommer att ingå i den administrativa gruppen och vi hjälper varandra för att utjämna arbetstoppar och går in för varandra vid behov.

Vi erbjuder dig ett arbete där du får vara med att bidra till att uppnå Ale kommuns varumärkeslöfte ”Lätt att leva”. Hos oss är det en självklarhet att vara proaktiv och vi arbetar regelbundet med utveckling, både i våra processer och i verksamheten i stort. Vi hoppas att du vill vara en del av detta!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och har arbetat med förändrings- och utvecklingsarbete inom det administrativa området. Har du tidigare arbetat med administration kring bygglov och har förståelse för bygglovsprocessen är detta meriterande.

Du är van att arbeta självständigt och har förmåga att ta ansvar och egna initiativ. Arbetet kräver att du är prestigelös och har mycket god samarbetsförmåga. Du skall vara driftig och tycka om att ha kontakt med många olika personer både inom och utom kommunen.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carita Sandros, sektorschef
0303-33 03 12
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Rune Strömberg
0737-73 13 08
Rune Strömberg, tf verksamhetschef
0768-27 40 18
Jenny Ronnebro, tf verksamhetsutvecklare
0303-33 04 16
Administrativ chef Håkan Russberg
0303-33 00 00
Administrativ chef Håkan Russberg
0303-33 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Administration
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024