Vi söker ekonomiadministratör på deltid!

Vi söker ekonomiadministratör på deltid!

Arbetsbeskrivning

Studerar du ekonomi på eftergymnasial nivå alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning? Är du på jakt efter ett långsiktigt deltidsarbete där du kan arbeta två dagar i veckan samt få utvecklas i en roll som ekonomiadministratör? Då kan det vara precis dig vi söker för rollen. Vi arbeta med processen löpande då start redan är den 11 april, välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

Academic work söker för kundsräkning en ekonomiadministratör för långsiktigt uppdrag på deltid. Företaget är centralt beläget i Stockholm och har sitt huvudkontor i London, utöver det finns dem även i 38 andra länder. Bolaget arbetar med att förvalta kapital för institutionella företag och privatinvesterare runt om i världen. De har samma mål och intressen som sina kunder - att skapa långsiktiga värden och avkastning för att nå uppsatta ekonomiska mål.

Du erbjuds möjligheten att få långsiktig erfarenhet i en roll som ekonomiadministratör på deltid.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Lägga upp leverantörer i leverantörssystemet.
* Stötta supplier onboarding teamet i Storbritannien med due diligence-processen och bistå med nödvändigt material från svenska leverantörer.
* Hantera inkommande fakturor från leverantörer.
* Skapa inköpsorder (purchase orders) i systemet, kontrollera, skanna, skicka med e-post til finanssystemet och tillhandahålla relevant information.
* Sköta uppföljning av fakturor, hantera påminnelser, ha kontakt med leverantörer och stämma av att betalningar är gjorda samt ha löpande dialog med Finance i Storbritannien och Luxemburg.
* Samla, sortera och arkivera AP-relaterat redovisningsmaterial, samt bistå vår Accountant med att samla in/arkivera annat redovisningsmaterial för revisorer och andra administrativa uppgifter.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi på eftergymnasial nivå alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med onbording av leverantörer, leverantörsfakturor och inköpsorders.
- Har flytande kunskaper i engelska då du i rollen samarbetar med dina kollegor i London.
- Har goda kunskaper i svenska.
- Har god systemvana och har lätt för att lära.
- Kan arbeta två dagar per vecka på kontoret.

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av Microsoft Office, Oracle Fusion och Powerbi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2024
  • Ansök senast: 28 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024