Vi söker en administrativ assistent till ambulansverksamheten!

Vi söker en administrativ assistent till ambulansverksamheten!

Arbetsbeskrivning

I Jämtlands län med sina 127 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en upplevelsefylld fritid.

God hälsa och positiv livsmiljö är nyckelorden i Region Jämtland Härjedalens vision. Som medarbetare hos oss samverkar du med många olika yrkeskategorier med spets- och bred kompetens. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.

Ambulanssjukvården i Jämtland/Härjedalen består av 11 ambulansstationer och en helikopterbas. Länet har 12 dygnsbemannade ambulanser och en dygnsbemannad helikopter. Under vintersäsongen utökas antalet ambulanser med två säsongsbilar placerade i Åre och Vemdalen. Idag bedrivs avancerad sjukvård i ambulanserna och stora möjligheter att starta medicinsk behandling redan på hämtplats. Ambulanshelikoptern är ett komplement till vägambulanserna, den ingår i Division Kirurgi.

Är du redo för denna utmaning och arbetsmöjlighet? Välkommen till en spännande och starkt utvecklande region som har siktet inställt på framtiden!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en bemanningsassistent med bemannings- och schemauppdrag som kommer att vara placerad på akutmottagningens avdelning. I rollen arbetar du dagligen med att stötta enhetscheferna och medarbetarna med personal- och schemaplanering. Du kommer att arbeta med att lösa så väl akut bemanning som långsiktig schemaplanering och att bemanna ambulansstationer vid underbemanning från ambulansverksamhetens resursenhet.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att, på delegation av chef, bygga scheman vid nyanställning, skriva tillsättningsbeslut, fastställa och avslå frånvaro, se över ledigheter och ersättningsnivåer. Men även att vara ett stöd för medarbetarna i schemafrågor, schemaläggning och rådgivning i Heroma självservice.

Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete i nära samarbete med övriga schemaansvariga, medarbetare och enhetschefer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en administrativ gymnasieutbildning, undersköterskeutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i personaladministrativa system där Heroma är meriterande. Du bör ha god datavana och en positiv inställning till digitala verktyg. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov, har förmåga att se helheten i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jämtland Härjedalen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Besöksadress

Kyrkgatan 12 83127 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


29 april 2024

Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024