Vi söker en Arbetsledare Distribution som Interimkonsult

Vi söker en Arbetsledare Distribution som Interimkonsult

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Älmhults kommun söker vi nu en Arbetsledare Distribution som Interimkonsult.

Företaget är en global marknadsledare inom hjälpmedelsbranschen och känd för sina innovativa och tekniska produkter som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Nu söker vi efter en erfaren arbetsledare till fabriken där det monteras och distribueras hjälpmedel.

Dina arbetsuppgifter
Som arbetsledare för distributionen kommer du att ansvara för den operativa driften av lager och transport samt vara ansvarig för att leda och planera arbetet för ca 20 medarbetare inom distribution och montering. Du kommer att ingå i ledningen för fabrikens operativa verksamhet. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för: Godsmottagning
Löpande leveranser 
Internlogistik
Arbetsmiljö 
Personalansvar för personal inom lager, gods och montering
Att utnyttja kapaciteten av resurser optimalt
Verksamhetsutveckling
Att lagar och avtal, rutiner, instruktioner och processer efterlevs
Implementation av kundfokus
 
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Du som söker ska ha erfarenhet från att leda personal och arbete inom lager- och distributionsverksamhet, gärna i en internationell miljö. Det är meriterande med en utbildning inom logistik. Du bör vara driven och nyfiken, du kan sätta dig in i nya kontexter, leda dig själv i det okända och är trygg i att fatta beslut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av förbättringsarbete och att leda medarbetare i förändring, du är en utvecklande och coachande ledare som kan engagera och inspirera. Dina erfarenheter har du byggt genom både framgångar och motgångar. Du ska vara kommunikativ, relationsskapande och ha en god samarbetsförmåga (bygger broar med andra avdelningar). Vi ser gärna att du har arbetat i olika affärssystem och har goda kunskaper i MS Office. Flytande engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. 

Ansökan
Omfattning: Uppdraget är på heltid med start omgående upp till 12 månader med chans till förlängning eller eventuell anställning. 
Vänligen skicka in din ansökan senast 4 december 2022 via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carolina Andersson.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Ljungby AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


Arbetsledare sökes

Arbetsledare sökes

24 maj 2024

Arbetsledare - Jordbro

Arbetsledare - Jordbro

28 maj 2024

28 maj 2024