Vi söker en assistent till våra sektionschefer för läkare!

Arbetsbeskrivning

Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.

Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.



Om verksamheten

Verksamhetsområde Psykiatri Affektiva ansvarar för att ge invånarna i storgöteborg en specialistpsykiatrisk vård inom syndromen förstämning, ångest och personlighetsstörning.

Vi ger även vård till invånare med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och ätstörning. Inom verksamheten finns även den SU-gemensamma psykiatriska akutmottagningen. Läkarna inom verksamhetsområdet är organiserade under tre sektionschefer, som du kommer stötta tillsammans med två andra assistenter.

Om arbetet

Huvuduppgiften i arbetet är att vara ett dagligt stöd för sektionschefer inom Psykiatri Affektiva samt att aktivt arbeta för att säkerställa att läkarbemanningen fungerar. Som assistent arbetar du proaktivt och samlar in underlag för önskemål om bak- och primärjour och gör en månadsplanering för avdelningar samt mottagningar. När frånvaro uppstår på kort varsel arbetar du aktivt för att lösa bemanningsfrågan. Det handlar om att i samråd med sektionschef kunna prioritera olika behov och genom dialog och samråd få till en så god och kostnadseffektiv lösning för verksamheten som möjligt.

I samband med rekrytering av nya läkare ansvarar du som assistent bland annat för hantering av spontanansökningar, administrering av anställningsunderlag, planering av introduktionsutbildning samt att säkerställa att nyanställda får rätt behörigheter. Som en del i uppdraget ingår för närvarande rollen som Heroma-rapportör, det vill säga hantering av datasystem för lön och arbetstid. I rollen ingår även uppgifter för läkarplanering och administration, tjänsteintyg och rekommendationsbrev samt posthantering och mailutskick. Du kommer att delta i olika mötesforum och ansvarar för minnesanteckningar.

Om dig

Du ska ha gymnasial utbildning inom administration eller personalfrågor. Det är meriterande om du även har eftergymnasial utbildning inom administration. Det krävs att du har goda kunskaper i svenska språket och du ska kunna kommunicera och sammanfatta information på ett bra sätt både muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet med vana av att självständigt strukturera och koordinera arbetet. Det är en fördel om du har erfarenhet från sjukvården. Allt arbete sker i olika databaser och system och ställer höga krav på datavana och goda kunskaper i Officepaketet, specifikt Excel, Powerpoint och Word.

Vi lägger stor vikt i personliga egenskaper. Det är ett mycket självständigt arbete som ställer krav på god förmåga att organisera och strukturera arbetet. Du ska jobba proaktivt med hela arbetsflödet och förekomma problem genom att följa upp och säkerställa att alla har rätt information. Tjänsten kräver social förmåga då en stor del av arbetet handlar om att verka för goda relationer i gruppen. Det är en central roll som ger en överblick över organisationen som helhet där man behöver kunna se hela kedjan, ta ansvar och hålla i helheten med en förståelse för vilka som behöver involveras i fattade beslut. I och med att du kan komma i kontakt med känsliga uppgifter krävs det en hög integritet och lyhördhet.

Rollen ställer stora krav på flexibilitet och professionellt bemötande. Ingen dag är den andra lik och en planerad dag kan snabbt behöva omprioriteras. Det ställer i sin tur krav på en känsla för ordning och reda i kombination med ett ansvarstagande för att så långt som möjligt självständigt hitta en lösning. Eftersom det är mycket som händer under dagen behöver man kunna behålla lugnet även i pressade situationer och på ett smidigt sätt kunna sätta gränser. Som person har du en stark känsla för service och tycker att det är roligt med mycket sociala kontakter och ett nära samarbete med andra. Du skall ha förmåga att ta initiativ och vara intresserad av att vara med och utveckla verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef, Gunvor Fundell
031-343 81 22
Vision, Ann Bergström
031-343 83 11
Verksamhetssamordnare Mathias Alvidius
031-343 69 38
Tf Enhetschef, Leif Isaksson
0761-16 66 02
Arbetsterapeut, Elisabeth Jansson
031-16 63 00
Enhetschef, Ann-Charlotte Högberg
031-343 98 06
Enhetschef, Joel Danielsson
0768-81 55 14
Vårdförbundet, Katarina Kullenberg-Åke
031-343 51 92
Vårdenhetschef, Ulrika Berrio Garcia
0761-34 38 50
Vårdenhetschef, Karin Olander Carlson
0700-82 31 84

Sammanfattning

Besöksadress

431 35 HR-servicecenter, Torggatan 1 A
None

Postadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
Mölndal, 43531

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024