Vi söker en CRM-specialist

Vi söker en CRM-specialist

Arbetsbeskrivning

Vi, Sveriges mest hållbara elbolag med branschens nöjdaste kunder söker en CRM-specialist. Vi är inne i en spännande tillväxtfas där nöjda och lojala kunder är högsta prio och därför behöver kundutvecklingsteamet förstärkning i form en handlingskraftig teammedlem med starkt kundfokus. Har du erfarenhet av Customer Experience eller jobbat med att utveckla kundupplevelser och drömmer du om att arbeta på ett företag som är hållbart all the way? Fortsätt scrolla.


Vad kommer du att göra?
Driva lojalitetsstärkande aktiviteter och tester/prototyper från idé till verklighet och sedan följa upp och presentera resultatet.
Genomföra A/B-testning och andra sätt att optimera flöden.
Säkerställa att rätt budskap når rätt kunder i deras triggerbaserade kundresa. Du tar fram budskap och copy, med fokus på 1:1 kanaler.
Skapa businesscase på idéer och presentera för vår ledningsgrupp.
Representera kundutvecklingsteamet i projekt och forum.
Arbeta i våra verktyg där vi hanterar våra kunder och hantera uppföljning av aktiviteter (CRM, MA m.fl.)
Jobba nära vår marknads- och kommunikationsavdelning för copy och nära vår analytiker för hjälp att göra större analyser.



Vi tror att du:
Är självständig och gillar när det händer mycket runt omkring dig.
Är van att hitta insikter i verktyg likt Google Analytics och bekväm med att genomföra A/B-tester.
Är en do:er som inte stannar vid en tanke. Du har förmågan att se en möjlighet, genomföra den samt följa upp och därefter förbättra.
Trivs med att lära dig nya verktyg och operativt använda dessa i en mängd kundinriktade kanaler så som webb, SMS och e-post.
Föredrar att jobba i ett team snarare än ensam och är prestigelös.
Är en god kommunikatör med kundens behov i fokus, speciellt med fokus på 1:1 kommunikation.
Är datadriven och detaljfokuserad.



Genom att joina oss får du:
Jobba på Sveriges enda elbolag med klimatpositiva elavtal som dessutom ger hela vinsten till välgörenhet (Yes ma’am!).
Hänga i The Good Force House med härliga kollegor, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.
Ta hand om Sveriges nöjdaste el-kunder.
Ett riktigt hållbart företag att arbeta för (vi har bland annat blivit utsedda till Sveriges mest hållbara elbolag i nio år i rad. Woop woop!).
Följa med på en sjukt spännande resa när vi vänder upp och ner på elmarknaden.



Dina kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning.
3-5 års arbetslivserfarenhet inom Customer Experience/UX/CRM/Marketing automation (eller akademisk examen och 1-3 års arbetslivserfarenhet)
Du pratar, skriver och formulerar dig väl på svenska och engelska.
Grundläggande analytisk kompetens.
Office paketet (Powerpoint, Excel m.fl).
Van att jobba tvärfunktionellt och på olika nivåer av organisationen.



Meriterande men inte krav
Relevant akademisk examen
Projektledar-/koordinator-/förändringsledningserfarenhet
Marknadsföring och kommunikation
Affärsutveckling



Intresserad? Let us know!
Vi är nyfikna på att få veta mer om dig. Berätta lite kort om dina drivkrafter i ett personligt brev och skicka tillsammans med CV till karriar@godel.se märkt ”CRM-specialist” senast 30/8-2020.


Antal vakanta tjänster: 1 st
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100 %
Arbetstider: Kontorstider, måndag till fredag
Anställningsform: Tillsvidare
Plats: Sundbyberg
Lön: Fast månadslön
Kontakt: För mer information om tjänsten kontakta anna.stendahl@godel.se, kundutvecklingschef


Om oss
Vi är inte your ordinary elbolag. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som inte gör annat än att starta företag som låter vinsten gå till välgörenhetsorganisationer. Våra kunder betalar elräkningen, vi för över vinsten och de anslutna organisationerna lagar planeten. Easy peasy. Hittills har vi genererat över 54 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och ännu fler. All el som vi säljer är märkt med Bra Miljöval och från och med maj 2019 är våra elavtal klimatpositiva. Det betyder att vi klimatkompenserar allt (från de ekologiska bananerna här på kontoret till kundernas laddning av mobilen) till 110 %.

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Hamberg
0709525068
Emma Vitelli
073-719 35 04
Erik Hamberg
0709525068
Vanja Maslo

Emma Vitelli
0737-41 31 55
Fredrica Söderlind

Max Grundström
073 904 87 91
Säljledare Xhejlane Raka
0739-10 94 94
Ekonomichef Malte Wersäll
0707-410088
Stadsansvarig Kristian Ernryd
073-787 62 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GODEL I SVERIGE AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Parkvägen 2A, plan 9
Solna

Postadress

Parkvägen 2A
Solna, 16935

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024