Vi söker en driven marknadschef med god kunskap om digital marknadsföring t

Arbetsbeskrivning

Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar inom bland annat ekonomi, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och hälsa.

Som marknadschef för Sveriges största yrkeshögskoleaktör, KYH AB och Plushögskolan AB, med varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan, Teknikhögskolan och KYH kommer du att jobba med marknadsföring av olika former av yrkeshögskoleutbildning, samt även företagsutbildning.

Marknadsavdelningen består av totalt tre marknadskoordinatorer och inom AcadeMediakoncernen, som bolagen ingår i, finns även en inhouse-byrå (DMT) med digital spetskompetens. Som marknadschef får du dessutom tillgång till ett nätverk med andra marknadsansvariga inom AcadeMedias Vuxenutbildningssegment, genom bl.a. kontinuerliga marknadsmöten för gränsöverskridande samarbeten, kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte.

Arbetsbeskrivning

Rollen är bred med fokus på det strategiska marknadsarbetet, men där det även ingår en hel del operativt arbete. Den senaste månaden har vi lanserat fyra nya sajter, vilka nu kontinuerligt ska utvecklas ytterligare. Därför är det ett krav att du har god kunskap om SEO och ett öga för detaljer. Som marknadschef är du en del av ledningsgrupperna för de båda bolagen.

Arbetsuppgifter

• Upprätta marknadsplaner

• Planera och leda arbetet med varumärkes- och marknadsaktiviteter för fyra konkurrerande varumärken

• Utveckla arbetet med kundresor och kundperspektiv inom B2C och B2B

• Ansvara för dialog med samarbetspartners och externa leverantörer

• Säkerställa enhetlighet i budskap, innehåll och grafiska profiler

• Följa upp, utvärdera och analysera kampanjer, rapportera måluppfyllelse och nyckeltal

• Vidareutveckla våra varumärkesplattformar och vara delaktig vid varumärkesförändring

• Budgetansvar

Vi vill även att du tycker om att arbeta med operativa uppgifter inom digital produktion som t ex bildproduktion.

Din profil

För att trivas hos oss ser vi att du är en proaktiv ”doer” med analytiskt sinne och en positiv och lösningsfokuserad inställning. Då det är relativt nytt att marknadsavdelningarna för KYH AB och Plushögskolan AB arbetar tillsammans är det viktigt att du förstår de olika kulturerna och profilerna. Det är därför ett tydligt krav att du tidigare haft ett teamledaransvar, så att du tillsammans med medarbetarna kan sätta en kultur inom den gemensamma marknadsavdelningen. Det är ett prestigelöst och självständigt team med olika erfarenhet som behöver en trygg ledare. Du är bekväm med att leda andra och är gärna bollplank och stöd där det behövs. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda på distans.

Förutom en mycket god förståelse inom SoMe-annonsering och Google Ads behöver du kunna hantera följande verktyg:

• Excel

• Google Analytics

• Business Manager och Ads Manager

• Wordpress

• System för Marketing Automation

Är du rätt person? Tveka inte att söka! Du söker via länken nedan och vi önskar ditt CV och ett personligt brev där du tydligt motiverar varför just du är rätt för denna tjänst.

Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail.

Placeringsort Stockholm

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med en inledande provanställning, med start omgående och där närmaste chef kommer vara utbildningsdirektör Per Häggman.

Har du frågor om tjänsten kontakta honom via per.haggman@academedia.se eller per telefon
08-402 37 02. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta AcadeMedias chefsrekryterare Carina Åkemark carina.akemark@academedia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plushögskolan AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 10 februari 2022

Besöksadress

Box 2546
None

Postadress

Box 2546
Göteborg, 40317

Liknande jobb


Marketing Operations Manager

Marketing Operations Manager

3 maj 2024