Vi söker en engagerad och noggrann Avgiftshandläggare till Tyresö kommun

Vi söker en engagerad och noggrann Avgiftshandläggare till Tyresö kommun

Arbetsbeskrivning

Vad vi gör och vill
Vi är myndigheten för äldre och funktionsnedsättning och vårt uppdrag är att ge stöd åt våra Tyresöbor som behöver praktisk hjälp i sin vardag på grund av funktionsnedsättning, sjukdom eller ålder.

Vi är en glad och engagerad arbetsgrupp med god stämning och hög trivsel på arbetet. Arbetsgruppen avgiftshandläggare arbetar för närvarande med stort fokus på att förbättra och effektivisera vår avgiftshandläggning.



Om tjänsten
Som avgiftshandläggare arbetar du till största delen med myndighetsutövning genom att fatta avgiftsbeslut, debitera Tyresöbor och ersätta våra utförare. Ditt arbete kommer att innefatta telefonsamtal med Tyresöbor och utförare samt även en hel del korrespondens via e-post. Du ser till att allt flyter på i vår administration och stödjer även våra biståndshandläggare och utförare i att göra rätt i våra system. I uppdraget ingår ett flertal olika administrativa delar och du behöver därför vara flexibel och lösningsfokuserad samt ha en god förmåga till att skapa struktur i ditt arbete. Tjänsten tillhör organisatoriskt vår enhet för övergripande handläggning samt stödfunktioner.



Tjänsten är en resursökning till avgiftshandläggargruppen och kommer tillsättas under ett års tid inledningsvis. 

Vem är du?
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen med ekonomisk inriktning samt arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Alternativt har du en gymansieexamen med annan intriktning och har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med administration inom socialtjänstens område. För att lyckas i rollen är du en trygg och stabil person som tycker om att arbeta strukturerat under eget ansvar. Du har sinne för detaljer, tycker om att arbeta med siffror och tycker om att skapa struktur. Du har en god slutledningsförmåga och tycker om att arbeta självständigt med fokus på att hitta bra lösningar. Du tycker om att arbeta i team. Du har lätt för att skapa förtroende, har en god samarbetsförmåga och är duktig på och tycker om kommunikation. Du har ett gott bemötande och en god pedagogisk förmåga.

Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 25 augusti 2023.

Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:



 Eva Norgren, Verksamhetschef Myndighet,

e-post: eva.norgren@tyreso.se

Telefon: 08-578 295 15 

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html.

Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss − här trivs nya tankar!



Äldre- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och personer med funktionsnedsättning. I ansvarsområdet ingår även den kommunala hälso- och sjukvården.



Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor.



Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyresö kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 augusti 2023
  • Ansök senast: 25 augusti 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024