Vi söker en erfaren HR-administratör till Stockholm

Vi söker en erfaren HR-administratör till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en HR-administratör till kund i Stockholm. Uppdraget är heltid med start 3 mars. Uppdraget sträcker sig till 31 december med chans till förlängning. Möjlighet till distansarbete finns upp till 50% i överenskommelse med närmsta chef på plats. Du blir anställd av oss på Poolia men arbetar på plats hos kund.

Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en HR-administratör till kund i Stockholm. Du blir en del av sektionen HR-utveckling och verksamhetsstöd och arbetet sker i nära samarbete med en annan HR-administratör hos kunden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkomna ärenden i HR:s funktionsbrevlåda samt att administrera kundens
förmåner.Du ansvarar för att registrera och ge support kring grunddatan i personalsystemet Heroma. Du säkerställer att kunden har korrekta anställnings- och personuppgifter i personalsystemet samt arbetar med att hantera scheman.
Vidare innebär tjänsten utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring och arkivering. Du kommer att arbeta i flera av våra olika personaladministrativa system, främst Heroma. Du kommer också att vara administrativt stöd till ledningen på HR samt en av flera webredaktörer på HR. I arbetsuppgifterna ingår även att delta i olika utvecklingsarbeten inom ramen för HR-avdelningens uppdrag. Prioriterade utvecklingsområden kommande tiden handlar mycket om effektivisering, digitalisering och masterdata.
Du är viktig i att etablera ett mer proaktivt, verksamhetsnära och flexibelt arbetssätt för att tillmötesgå organisationens behov och sätta nya smarta arbetssätt av ansvarsområdet.


Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, administration eller likvärdigt.
Du har minst 2 års erfarenhet av bred administrativ HR-roll där du arbetat med likande arbetsuppgifter. Du har minst 2 års erfarenhet av personaladministration och lönesystem.
Som person är du mycket kommunikativ, lösningsorienterad och anpassningsbar. Du är van att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du brinner för administration och service. Du kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2025
  • Ansök senast: 13 februari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010