Vi söker en Executive Assistant till Reitan Convenience

Arbetsbeskrivning

Ta chansen!

Du kommer att få jobba på ett ledande retailbolag som opererar på sju marknader i Norge, Sverige, Danmark; Finland, Estland, Lettland och Litauen. Rollen erbjuder ett tätt samarbete ihop med seniora ledare i ett litet och effektivt team, där såväl dina kollegor som VD är måna om att ha ett bra samarbete och stötta varandra. Du kommer att arbeta med etablerade varumärken som funnits i över 100 år, i en snabbrörlig och kreativ miljö. Du kommer att kunna bygga givande nätverk och värdefulla kontakter.

Hur ser en vanlig dag ut?

I rollen som Executive Assistant på Reitan Convenience kommer din huvuduppgift vara att supportera, prioritera och organisera aktiviteter för VD, Mariette Kristenson, men även för hennes ledningsgrupp. Du är personen i teamet med bäst koll på det administrativa och du är duktig på att organisera och strukturera. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

·    Kalenderhantering, koordinering och schemaläggning

·    Resebokning och utläggshantering

·    Självständigt skapa eller ändra agendor, presentationer, analyser och andra dokument för olika möten och presentationer

·    Skriva protokoll och följa upp actions från ledningsgrupp

·    Följa upp och driva på så att framdrift sker i de beslut som fattas och de projekt som pågår

·    Delta i Reitan Convenience ledningsgrupp

·    Bidra i viktiga projekt enligt instruktioner från tilldelade chefer

Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll, gärna i en internationell miljö. Kanske har du arbetat som assistent under ett par år eller så har du pysslat med något helt annat. Det absolut viktigaste är att du bidrar med din energi och din personlighet. För att passa in på Reitan Convenience behöver du vara en möjlighetsorienterad och nyfiken person som tar för sig och kommer med idéer och lösningar. Vi vill att du är beslutsam och självgående, även om vi förstår att det tar en stund att bli varm i kläderna.

Du är van att samarbeta med många olika stakeholders och att löpande komma i kontakt med konfidentiellt material. Eftersom Reitan Convenience även verkar utomlands så sker en hel del kommunikation på engelska så det är avgörande att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Vi vill att du är intresserad av att jobba affärsnära och du är ambitiös, empatisk och har en professionell framtoning. Vi ser också att du är pålitlig, kommunikativ och van vid att arbeta proaktivt och att prioritera bland uppgifter i en snabbrörlig miljö.

Vi vill att du är trygg i hela Office-paketet, generella arbetsverktyg och system. I den är rollen kommer du att behöva resa och vi uppskattar det till ca 15 % av din tid.

Om Reitan Convenience

Reitan Convenience is a value driven convenience retailer, operating in Norway, Sweden, Denmark, Finland, Latvia, Estonia and Lithuania. We hold a proud 128-year-long history and are specialized in franchise-operation within kiosk and convenience formats. Every day we serve food to go, baked goods, hot and cold beverages to customers in over 2 000 stores in the Nordic and Baltic region. Our convenience business consists of the concepts Narvesen, 7-Eleven, Pressbyrån, PBX, R-kioski, R-kiosk, Lietuvos Spauda and Northland. In addition to convenience, we operate coffee shops through the brand Caffeine. The operations also include distribution of press products to internal and external retailers, and rental of infrastructure on 7-Eleven energy stations.

At Reitan Convenience, we love what we do and aim to always bring the best possible service to our customers. A business fit for the future is a business operating within the planetary borders. We want to redefine our industry, to make convenience sustainable and sustainability convenient. For us, it is as a start on an exiting journey.

Nyfiken på att veta mer?

Reitan Convenience sitter i härliga lokaler på Strandbergsgatan 55. I den här rekryteringen samarbetar Reitan Convenience med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill att du göra testerna tidigt i processen så att vi kan säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024