Vi söker en handläggare inom teater och film

Vi söker en handläggare inom teater och film

Arbetsbeskrivning

Huvudsakliga arbetsuppgifter är handläggning av stipendier och bidrag inom konstområdena teater och film. Beslut gällande stipendier och bidrag fattas av arbetsgruppen för teater och film, som består av tio sakkunniga personer från teater- och filmområdet. Du kommunicerar med arbetsgruppen och ansvarar för att besluten fattas på rätt formella grunder.
En stor och viktig del av arbetet är den direkta kontakten per telefon och e-post med ansökande konstnärer samt administrativt arbete utifrån enhetens bidrags- och beslutsprocesser. I arbetet ingår budgetarbete samt uppföljning och analys av beviljade bidrag.
Som handläggare ska du även arbeta med omvärldsbevakning med fokus på de nationella teater- och filmområdena samt med utåtriktad information till yrkesverksamma inom områdena. Arbetsuppgifterna utförs i nära samverkan med enhetens nuvarande handläggare inom teater och film, som dessutom ansvarar för det internationella programmet för teater som är under uppbyggnad.
Arbetsuppgifterna förutsätter även samverkan med övriga handläggare på enheten och stöd över konstområdesgränserna är en del av arbetet. Enheten har sju handläggare inom konstområdena bild och form, musik, teater, dans, film och cirkus samt en handläggande administratör. Enheten ingår i Avdelningen för Stipendier och internationella program, där även IASPIS, internationella programmet för bild och form, ingår. Chef för enheten är avdelningschefen.
Myndighetsövergripande arbetsuppgifter förekommer regelbundet och arbetet sker då i nära samarbete med övriga medarbetare inom myndigheten.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
· Mycket goda kunskaper om det samtida scenkonstområdet med fokus på teater och/eller film.
· Minst tre års erfarenhet av arbete inom kulturområdet eller inom annat område som myndigheten bedömer som relevant.
· Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel.
· Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
· Goda kunskaper i engelska.
· Akademisk examen med inriktning inom kulturområdet, eller annan eftergymnasial utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig.

Meriterande är att du även har:
· Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
· Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem.
· Internationell erfarenhet.

Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En förutsättning för att trivas hos oss är att du tycker om att arbeta tillsammans med andra och kan bygga goda relationer både internt och externt. Du är kommunikativ, flexibel och kan ta egna initiativ. Du har förmåga att med kort varsel omprioritera och växla mellan olika typer av arbetsuppgifter även under tidspress.
Upplysningar och ansökan
Anställningen är tills vidare på 100 % med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Likabehandlingsarbetet är viktigt för oss på Konstnärsnämnden och vi välkomnar olika erfarenheter som kan tillföra flera perspektiv.
I ditt personliga brev och CV ska du så utförligt som möjligt redogöra för vilka kvalifikationer, meriter och personliga egenskaper du uppfyller. Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 31 maj 2022, till e-post: rekrytering@konstnarsnamnden.se.
Om Konstnärsnämnden
Konstnärsnämnden är en statlig myndighet som främjar konstnärlig utveckling och förnyelse. Vårt uppdrag omfattar yrkesverksamma konstnärer i hela landet, inom samtliga konstområden. Vi fördelar stipendier och bidrag, främjar internationellt konstnärligt utbyte samt analyserar och sprider kunskap om konstnärers ekonomiska och sociala villkor. Vi samverkar regionalt, nationellt och internationellt, med myndigheter och organisationer, såväl inom sektorn som tvärsektoriellt. På Konstnärsnämnden arbetar ca 40 medarbetare och våra lokaler ligger på Söder i Stockholm.
För information om tjänsten kan du kontakta avdelningschef Pernilla Högström, tel. 08-506 550 60 eller via mejl till pernilla.hogstrom@konstnarsnamnden.se. Fackliga företrädare är för SACO Monica Christensen Luotsinen, tel. 08-506 550 61, monica.christensen.luotsinen@konstnarsnamnden.se. och för OFR/ST Anneli Strömqvist, tel. 08-506 550 70, anneli.stromqvist@konstnarsnamnden.se.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef för administration och verksamhetsstöd Åsa Finnström
08-506 550 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONSTNÄRSNÄMNDEN STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

MARIA SKOLGATA 83
STOCKHOLM

Postadress

MARIA SKOLGATA 83
STOCKHOLM, 11853

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024