Vi söker en handläggare till statlig myndighet i Stockholm

Vi söker en handläggare till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en kompetent handläggare till ett spännande konsultuppdrag hos Sveriges Riksbank. Den här tjänsten kommer att tillsättas inom kort så sök redan idag!

Om tjänsten
Riksbanken har behov av en temporär administrativ tjänst som handläggare enheten för banking operation (BO). Banking Operations (BO) är en enhet inom avdelningen för marknader (AFM) och ansvarar för clearing och avveckling av Riksbankens finansiella transaktioner i samband med förvaltningen av guld- och valutareserven och i det operativa genomförandet av penningpolitiken. Detta omfattar svenska och utländska värdepappersaffärer, futures, deposits, valuta, emissioner av riksbankscertifikat, penningpolitiska repor och likviditetsstöd m.m. BO ansvarar även för att tillhandahålla korrespondentbankstjänster och utföra betalningar i svenska kronor åt centralbanker och internationella organisationer. BO hanterar även säkerheter som lämnas för krediter från Riksbanken.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I den här rollen som handläggare hos Riksbanken kommer du arbeta med clearing, avveckling, avstämning, registreringskontroll och rapportering av värdepapperstransaktioner (post-trade processing) samt det löpande operativa arbetet tillsammans med övriga medarbetare på Banking Operations.
Det här är ett heltidsuppdrag där arbetstiden är schemalagd mellan kl. 06:30 – 18:00 med 30 min lunch. Arbetet ska utföras på Riksbanken, Brunkebergstorg, i centrala Stockholm.


Vem är du?
För att passa för det här uppdraget söker vi dig som har ett stort intresse för, och erfarenhet av, den finansiella marknaden och arbete med avveckling av finansiella instrument, transaktioner och betalningsinstruktioner på t ex bank, fondbolag eller ett företags internbank. Tjänsten kräver goda kunskaper i Office-paketet samt svenska och engelska i både tal och skrift, eftersom tjänsten innebär omfattande kontakter såväl inom Sverige som internationellt.


Du har erfarenhet av den finansiella marknaden och har arbetat med avveckling av finansiella instrument, transaktioner och betalningsinstruktioner på t ex bank, fondbolag eller ett företags internbank.

Som meriterande för tjänsten ser vi
• Att du kan börja innan den 1 november
• Minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Att du har en tidigare godkänd säkerhetskontroll som inte är äldre än två år




Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och pågår till den 31 maj 2022 (med möjlighet till ev förlängning) och du kommer att vara anställd av Poolia Finance. Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Finance AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Liknande jobb


Vik utredare/utvecklingsledare, 100 %

23 augusti 2010

HANDLÄGGARE

15 februari 2010

11 februari 2010