Vi söker en hyresadministratör till Locum i Stockholm

Vi söker en hyresadministratör till Locum i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Just nu letar vi efter en erfaren administratör med inriktning ekonomi för ett spännande uppdrag hos Locum i Stockholm.
• Omfattning: heltid, 100%
• Start: så snart som möjligt
• Längd: 6 månader, med möjlighet till förlängning
Du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta på Locums huvudkontor på söder i Stockholm.

Om tjänsten
Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen där du kommer att vara en del av ett team som arbetar med ekonomi och hyresadministration. Som hyresadministratör ansvarar du för hyresreskontran, avstämningar, aviseringar och kontraktsupplägg. Det innebär bland annat administration av hyror, aviseringar och hyresjusteringar, avstämning och rapportering. I rollen ingår även en hel del kontakt med hyresgäster.

Därtill stödjer du förvaltning i bland annat kontraktsfrågor samt hanterar inbetalningar och påminnelser. I arbetet krävs god kunskap inom bokföring samt lagar och avtal.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som hyresadministratör har du det huvudsakliga ansvaret att vara Kund- och fastighetsförvaltningen behjälplig med arbete av administrativ karaktär rörande lokaler och hyra. Arbetsuppgifterna kan bland annat omfatta:
• Avisering av hyresavtal 12 gånger per år
• Avisering av FM tjänster och nättjänster 12 gånger per år
• Arkivering av hyresavtal
• Granskning och registrering av hyresavtal (förvaltarna för detta också mer juridiskt)
• Reskontraavstämningar
• Registrering av inbetalningar
• Arbete med kravrutin
• Kontakt med Locums hyresgäster samt Förvaltningsområdeschefer samt Förvaltare
• Budget och prognos, registrerar index, ta fram körningar
• Lägga upp hyresgäster i Faciliate
• Arbete med registervård i Faciliate
• Ansvar för Locums rutin gällande bankgarantier
• Index uppdateringar
• Budget & Prognos, ta fram material till Controllers

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Eftergymnasial/högskoleutbildning gärna med inriktning Fastighetsförvaltning samt tre års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
• Erfarenhet av arbete i fastighetsförvaltning
• Kunskap i hyreslagen
• Goda kunskaper i MS Office, i synnerhet Excel
Det är även ytterst meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Faciliate och Agresso.

Du behöver, efter upplärning, självständigt kunna kontrollera hyresreskontran samt säkerställa aviseringar, kontraktupplägg samt göra avstämningar under semester och sjukdom.

Som person ser vi att du har en god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer omkring dig. Du är strukturerad, planerar ditt arbete i förväg, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller deadlines. Därtill är du noggrann, väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Slutligen ser vi att du tar ansvar för din uppgift, strukturerar upp ditt angreppssätt och driver dina processer på ett självgående vis.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2024
  • Ansök senast: 9 februari 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024