Vi söker en inköpare för ett vikariat

Arbetsbeskrivning

Stockholms läns sjukvårdsområde


Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en förvaltning inom Stockholms läns landsting som bedriver hälso- och sjukvård inom primärvård, psykiatri, geriatrik, habilitering och hjälpmedel. SLSO har cirka 11 700 medarbetare på cirka 600 arbetsplatser över hela Stockholms län. Detta gör oss till en av Sveriges största vårdgivare. Vården har stöd i administrativa frågor av ett verksamhetsstöd som ligger under SLSO:s ledning. Verksamhetsstöden består av områdena upphandling och inköp, ekonomi, HR, kommunikation, patientsäkerhet, eHälsa och IT. Mer om SLSO finns att läsa på www.slso.sll.se.

På verksamhetsstöd Upphandling och inköp är vi 11 medarbetare. Vi servar vårdenheter med att självständigt upphandla det som behövs, men även med att tolka avtal, hjälpa till då verksamheterna får problem med leveranser, göra förnyade konkurrensutsättningar, hålla kurser mm. Vi hjälper också våra verksamheter med inköp i vårt inköpssystem Clockwork. Arbetet är fullt av utmaningar varje dag, alla frågor och uppkomna problem är unika. Det är kanske därför vi trivs så bra på jobbet.

Vi erbjuder dig trevliga kollegor och spännande uppdrag. Vi sitter i nya fina lokaler vid Torsplan i Vasastan.



Arbetsuppgifter:
Du ansvarar självständigt för att hantera ärenden som kommer in via vårt inköpssystem och via mail och telefon. I inköparrollen ingår även att vara ett stöd till organisationen genom att svara på frågor om upphandlingar och avtal. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten ska du även bidra till att utveckla upphandlings- och inköpsverksamheten inom SLSO.

Kvalifikationer:
Du som är nyutbildad inköpare eller har några års erfarenhet av liknande arbete och är nyfiken, social och prestigelös kommer att trivas bra hos oss. Vi ser gärna att du tänker brett, prioriterar med tanke och lätt hoppar mellan olika uppgifter. Förmågan att kunna hantera flera parallella arbetsuppgifter är en förutsättning. Kunskap i Word och Excel är ett krav. Vana att arbeta med systemstöd för inköp är meriterande.

Personliga egenskaper:
Du har god social kompetens som innebär att du har en förmåga att kunna kommunicera och samarbeta med många olika typer av människor. Du kan läsa av vilket sammanhang du befinner dig i och kan anpassa dig efter det. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Övrig information:
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024