Vi söker en inköpsassistent!

Vi söker en inköpsassistent!

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av att företag som har fokus på tillväxt, lönsamhet och hållbarhet? Ett företag som erbjuder dig möjlighet att växa i rollen som inköpsassistent och ge dig rätt verktyg för att på långsikt komma framåt i din karriär. Företagets kultur kännetecknas av avslappna och prestigelösa kollegor som ställer upp när det behövs. Denna möjlighet vill du inte missa, skicka in din ansökan till tjänsten som inköpsassistent idag! Start är omgående.

OM TJÄNSTEN

Academic work söker för vår kunds räkning en inköpsassistent på långsikt. I rollen kommer du att bli en del av inköpsavdelningen där du får möjlighet att gå bredvid dina kollegor och ta lärdom av deras arbetssätt. På kontoret är de idag totalt 20 medarbetare varav cirka 3 personer arbetar mot inköp. I dagsläget har de ett stort behov av en person som ska komma in och avlasta nuvarande inköpsansvarig och stötta med flertalet administrativa uppgifter. Vi ser därför att du som person är väldigt noggrann i ditt arbetssätt och trivs med att arbeta effektivt och proaktivt.

Du erbjuds:
- En lång sikt möjlighet att växa på företaget.
- Den perfekta ingångsrollen mot inköp.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera orderläggning
* Sköta orderbevakning och ha kontakt med både butiker och leverantörer
* Uppdatera interna rutiner
* Hantera reklamationer och ärenden som berör in- och utleverans
* Stötta inköpsavdelningen med andra administrativa arbetsuppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll alternativt inom ekonomi eller administration.
- Har goda kunskaper i Excel och har tidigare erfarenhet av att arbeta med programmet.
- Talar och skriver flytande svenska samt grundläggande kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i Business Central.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten och noggrann
- Problemlösande och snabblärd
- Strukturerad och systematisk

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2023
  • Ansök senast: 28 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023