OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här har du chansen att komma in i en junior roll där just du får möjligheten att utvecklas inom ekonomiarbetet. Vi söker dig som har erfarenhet inom kundreskontra, som i dagsläget vill arbeta deltid och som efter årsskiftet vill gå över till en heltidsanställning. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Här kommer du in i ett ekonomiteam bestående av 5 personer. Det är ett team med bra dynamik, högt i tak och bred kompetens. Här har du helt enkelt möjligheten att utvecklas och lära dig mer inom ekonomiområdet, samtidigt som du har det väldigt trevligt på jobbet. Nu söker dem efter ytterligare en ekonom som vill ansluta sig till teamet, till en början på deltid och efter årsskiftet på heltid.
Du blir anställd som konsult på Academic Work och arbetar ute hos vår kund. Uppdraget är på deltid under november och december, och går sedan över till heltid i början/mitten på januari. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
Du erbjuds
• En dedikerad konsultchef och karriärspartner
• Ett team med högt i tak och bra sammanhållning
• En roll inom ekonomi där du får möjligheten att utvecklas och lära dig mer
ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer fokus att ligga på kund-delen, och innebär bland annat:
• Kundreskontra
• Kundfakturering
• Kontakt med kunder som inte har betalat sina fakturor i tid
• Återrapportera från bank
• Kontakt med andra kontor inom bolaget
• Analysera kunders möjligheter att betala och avgöra betalningsmetod
VI SÖKER DIG SOM
• Har arbetat deltid/heltid under något år med praktiskt kundreskontra-arbete
• Har en ekonomiutbildning mot redovisning eller har ytterligare något års erfarenhet av praktiskt kundreskontra-arbete
• Är van att ha kontakt med kunder på något sätt
I processen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För denna roll anser vi att det är viktigt att vara personligt mogen, serviceinriktad och självgående. Vi ser också att du är social och gärna arbetar i team med andra.
Övrig information
Start: November
Omfattning: Deltid som övergår till heltid i januari
Placering: Stockholm, Täby
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231