Vi söker en Löneadministratör till tidsbegränsad anställning

Vi söker en Löneadministratör till tidsbegränsad anställning

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av HR-enheten, Vikarieenheten samt Löneenheten.

På Löneenheten är vi 19 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer, ekonomi- och pensionsadministratör samt systemförvaltare HR-system.




ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi under en tidsbegränsad period en ny kollega till Löneenheten för att hjälpa oss ge bästa möjliga service och stöd tills stadens chefer och medarbetare.

I rollen som löneadministratör arbetar du självständigt med lönehanteringens alla delar. Du arbetar med att kontrollera, registrera och bearbeta löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. En viktig del i arbetet är att ge ett aktivt och konsultativt stöd till stadens chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor och arbetet innehåller också en del externa kontakter med till exempel Försäkringskassan och andra myndigheter.

I arbetet som löneadministratör ingår även att aktivt delta i utvecklingen av vårt arbetssätt med verksamhetens behov i fokus där inte minst utvecklingen av digitala verktyg är en central del.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom det löneadministrativa området och det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministrativt arbete sedan tidigare. Det är också meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av arbete i systemen Personec P och TimeCare planering.

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.




ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Anund
031-3152014
Benny Lindholm, Vision
070-4677779
Enhetschef Agneta Wagner
031-315 17 73
Enhetschef Lars-Gunnar Olsson

Bemanningsplanerare Helena Anund
031-3152014
HR-chef Maria Bergman
031-3151778
Annika Håkansson, SACO
031-27 37 01
Monica Karlsson, TCO
0704-677050
Lena Sohlberg, Kommunal
031-27 10 81
Bemanningsplanerare Heli Forsberg
031-3152014

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2021
  • Ansök senast: 26 juli 2021

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


Lönekonsult

Lönekonsult

2 maj 2022

Lön- och ekonomiadministratör till Distriktsveterinärerna

Lön- och ekonomiadministratör till Distriktsveterinärerna

2 maj 2022