Vi söker en serviceinriktad receptionist med tillträde snarast

Arbetsbeskrivning

AB Söder & Co Consulting

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har lång erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi vet hur viktigt det är med stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra tjänster täcker både personaluthyrning och rekrytering inom bland annat serviceyrken. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människorna skillnad!

Årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag av Dagens Industri. Det är med glädje vi kan meddela att Söder & Co har blivit utnämnt till Gasellföretag 2013.

Om företaget
För vår kunds räkning söker vi en initiativtagande och serviceinriktad receptionist på heltid till kontoret i Göteborg. Tillträde är snarast möjligt. Vår kund är ett stort och internationellt bolag vars inriktning är teknik och kommunikation.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som receptionist arbetar du i vårt kundföretags reception och ansvarar för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt. Du är den första kunder och besökare möter samtidigt som du har en nyckelfunktion gällande den interna administrationen. Som receptionist arbetar du i ett växlande tempo i en öppen kontorsmiljö där du får visa dina goda egenskaper inom service och administration. Du kommer även tillsammans med övriga kollegor ansvara för att avdelningen för Intern Service fungerar på ett effektivt sätt. Det är viktigt att man finner glädje i att ge service och gärna ligga steget före. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du kommer exempelvis att:
• svara på samtal i företagets telefonväxel Netwise Now/MD-110
• registrera och ta hand om besökare
• administrera anknytningar i hänvisningsdatorn med uppdateringar i Netwise DM
• beställa, programmera och utkvittera handsets till nyanställda och tillfälligt anställda
• skriva rutiner i företagets verksamhetssystem för de egna ansvarsområdena samt effektivisera administrativa rutiner för avdelningen
• fotografera personal och publicera dem på företagets intranät
• administrera verktyget AD i Sharepoint
• handha visumansökningar för resande kollegor
• koordinera interna mötesarrangemang

Arbetstiden är vardagar kl. 07:45-16:45.

Din profil
Vi söker dig som är tillgänglig för anställning inom kort och du har en gymnasieutbildning i grunden. Du har tidigare erfarenhet inom reception, service eller kundtjänst med goda kunskaper i Officepaketet. Du har en god förmåga att formulera dig i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du är en serviceinriktad och noggrann person som trivs i receptionistrollen. Eftersom du till stor del välkomnar besökare och kunder är det viktigt att du har en god representativ förmåga samtidigt som du har en fallenhet för att få människor att trivas. Du är social och utåtriktad. Du är en prestigelös person som är bra på att hitta lösningar och fungerar utmärkt i såväl högt som lågt arbetstempo. Du har en god initiativförmåga och tar tag i det som behöver göras. B-körkort är ett krav.

Sista ansökningsdag är 2014-02-09. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet och är initialt ett konsultuppdrag på sex månader. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos vår kund.

För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas N Ekeblad 0733-434111.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Petersson
0705360229
Richard Thomson
0322-666867
Richard Thomson

Eric Öberg

Linda Nydenfeldt
0322-666866
Linda Nydenfeldt
0322-666862
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Alexandra Ny
0723 -50 55 70
Zoran Markovski
0707-274899
Zoran Markovski
0707-27 48 99

Sammanfattning

Postadress

Huvudkontor, Druveforsvägen 29
BORÅS, 50433

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024