Vi söker en serviceminded och flexibel ekonomiassistent till Göteborg!

Vi söker en serviceminded och flexibel ekonomiassistent till Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Detta är ett perfekt jobb för dig som har kompetens inom ekonomi och samtidigt vill kombinera denna typ av arbete med service och administration. Tjänsten är fördelad 50/50 mellan arbete som ekonomiassistent och receptionist vilket innebär att du här får en unik möjlighet att växa inom två olika områden. Låter detta som någonting för dig? – Ansök direkt då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en ekonomiassistent/receptionist till vår kund i Göteborg. Företaget har sin huvudsakliga verksamhet och koncernens huvudkontor i Oslo. De förvaltar och planerar för de verktyg som hyrs ut och tillhandahåller även operativt stöd och övervakning. Arbetsplatsen hittar du i centrala Göteborg, vid Stenpiren, och där arbetar ungefär 50 medarbetare i varierande roller.

Du kommer under sommaren att arbeta huvudsakligen med arbetsuppgifter inom ekonomi, då verksamheten tar emot betydligt mindre kunder under semesterperioderna, vilket ger goda förutsättningar för dig att komma in i rollen som ekonomiassistent. När semestrarna börjar lida mot sitt slut är tanken att du ska spendera förmiddagarna i receptionen och sedan kliva över till ekonomi-teamet.

Du erbjuds


* En unik möjlighet att kombinera två typer av tjänster inom ekonomi och reception
* En hängiven konsultchef på Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Kunden i fråga ser ett långsiktigt behov och ambitionen är att detta konsultuppdrag ska övergå i en anställning hos kund, förutsatt att samtliga parter är nöjda.

ARBETSUPPGIFTER
- Ta emot fakturor
- Skapa betalningspåminnelser
- Stort fokus på leverantörsreskontra
- Mailkontakt med leverantörer och kunder

VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
- Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Har en god datorvana

Som person är du:


* Strukturerad
* Lösningsorienterad
* Serviceminded


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stenpiren, Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024