Vi söker en software support till Atron

Arbetsbeskrivning

Företaget
ATRON electronic GmbH utvecklar, producerar och förvaltar, sedan mer än trettio år, med stor framgång integrerade, kundanpassade system som kompletta lösningar för kollektivtrafik. Det är elektroniska betalningssystem, informationssystem och passagerarräkningssystem. ATRON har självständigt och oberoende satt såväl nationell som internationell standard för dessa system.

ATRON grundades 1980 och är privatägt. Företagets huvudkontor finns i Markt Schwaben, strax utanför München. Dessutom finns företaget representerat i flera länder i Europa. Antalet anställda är ca 200.

I Sverige har ATRON levererat eller kommer att leverera system i bland annat Östergötland, Värmland, Örebro, Västmanland, Dalarna, Uppsala och Gävleborg. I Norge har ATRON levererat till Skyss, Tide Buss och Norled.

ATRON Systems Sweden AB, med kontor i Linköping, ansvarar för såväl hårdvaru- som mjukvarusupport till våra kunder i Sverige. Vi är för närvarande tio medarbetare på det svenska kontoret och vi arbetar för den nordiska marknaden.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta med framtidens kundanpassade system för kollektivtrafik. Du ska arbeta med mjukvarusupport för våra kunder i Sverige.

Du kommer att arbeta med teknisk support och finna lösningar för användarna. I ditt uppdrag ingår att ta emot, dokumentera, klassificera och reproducera felanmälningar. Du ska också övervaka felhanteringsprocessen intill ett avslut. Vidare kommer du att arbeta fram funktionsbeskrivningar och stödja kunderna vid implementering samt konfiguration av nya applikationer.

Du kommer också att ge utvecklingsavdelningen i Tyskland förutsättningar för att implementera förändringar eller nya funktioner i kundens applikation.

Du kommer vidare att medverka i säljarbete hos kunderna för att förstå kundens affärskrav.

Huvuddelen av arbetstiden är du i Linköping men du kommer också att finnas ute hos våra kunder.

Din profil
Vi söker dig som har en lämplig IT-teknisk universitetsutbildning. Du har också några års erfarenhet från liknande arbete. Som person är du drivande, prestigelös och har stor vilja att lära dig nya saker. Du är i grunden mycket serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du är också stresstålig samt flexibel och för dig är det viktigt att vara noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Krav:
- Stor kunskap om databashantering, nätverk
- Stor kunskap om komplexa mjukvarubaserade system
- Bra kunskaper i MS Windows Server - Användarkonton och behörigheter.
- Bra kunskaper i Internet Information Server - Kunna administrera och felsöka
- God kunskap i olika affär och ekonomisystem
- Kulturförståelse

Meriterande:
- Erfarenhet av programmering
- Erfarenhet av Linux
- Erfarenhet av Oracle databas
- Erfarenhet av VPN-anslutningar och fjärrskrivbord
- Erfarenhet av webbtjänster
- Erfarenhet av ekonomiska redovisningsprocesser
- Jobbat med teknisk support

Övriga krav
- Körkort (kan bli aktuellt att åka ut till kund).
- Svenska (både tal och skrift)
- Engelska mycket hög kunskap i (både tal och skrift)
- Tyska meriterande


Sista ansökningsdatum är 2014-05-09 och ansökan skickas till rekrytering@mlresurs.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Sara Kidfelt
0721-82 28 88
Rekryteringsansvarig Carina Tiderman
0727-26 26 66
Rekryteringsansvarig Carina Tiderman
0727-26 26 66
Elenore Skoglund
013-144900 0730-331104
Elenore Skoglund
0720174666
Ulla Mogard
08-587 117 44
Martina Kraff

Carina Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ML RESURS AB LINKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 28 april 2014

Besöksadress

Storgatan 56
LINKÖPING

Postadress

None
LINKÖPING, 58223

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024