Vi söker en stadsnätsadministratör, är det du?

Arbetsbeskrivning

Allt vi gör, gör vi för Umeå.

Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är delaktig i utvecklingen av en hållbar region.

Som arbetsgivare erbjuder vi dig möjligheter att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du kan bibehålla balansen mellan arbete och fritid. Självklart ingår en rad förmåner, med fokus på att du ska må bra.

Denna tjänst är en "spindel-i-nätet roll i Affär & Produkt Bredband och arbetar i gränssnittet mellan våra bredbandsteam. Förutom att säkerställa effektivitet och datakvalitet i våra stödsystem innebär jobbet även att identifiera förbättringar/effektiviseringar samt vara en nyckelresurs i det digitaliseringsarbete som pågår.

I din roll som stadsnätsadministratör kommer du bland annat att:

- hantera varierande administrativa arbetsuppgifter och registervård i våra stödsystem (tex kund och anläggningsuppgifter)
- ta fram rapporter och statistik
- skapa faktureringsunderlag
- hantera daglig problemlösning och kvalitetssäkring
- hantera kundkommunikation vid planerade driftavbrott i fibernätet
- kravställa, utveckla och hantera avvikelser i systemintegrationer.


Affär & Produkt Bredband består utav två team, Produktledning och Drift och Anläggningsutveckling. Tjänsten kommer att vara delad 50/50 mellan teamen men med organisatorisk tillhörighet i Produktledning. Du kommer att ha ett brett kontaktnät med medarbetare inom Umeå Energi - Affär & Produkt Bredband, Distribution Bredband, Kund & Kommunikation och IT. Du kommer även att ha externa kontakter med våra tjänsteleverantörer, samarbetspartners samt kontakt med kunder vid behov.

Du har:

- erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- vana av att arbeta i kund- och affärssystem
- goda kunskaper i Officepaketet (MS Word, Excel).


Då du kommer att föra dialog med kunder och externa partners, där vissa talar engelska, behöver du ha goda kunskaper i engelska. B-körkort är ett krav.

Det är meriterande med:

- branscherfarenhet från Telekom
- erfarenhet av systemen COS Business Engine, CAB, Lime CRM.


Som Stadsnätsadministratör bidrar du genom att se lösningar istället för problem och tillsammans med kollegor hitta bästa lösningen. Du är prestigelös och öppen för andras erfarenheter och idéer. Du tar stort ansvar för ditt bidrag i affären och utför dina arbetsuppgifter självständigt. I och med att det finns många kontaktytor både internt och externt tror vi att du har lätt för att samarbeta och bygga långsiktiga relationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan via jobb.umeaenergi.se senast 2023-05-10.

För mer information angående tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Anna Levin 0702145408. Vid frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR-strateg Susanne Sundstén 0761475887. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.

På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

Kontaktpersoner på detta företaget

inga-lill.sandberg@umeaenergi.se

Inga-Lill Sandberg

Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Inga-Lill Sandberg
070 560 12 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Energi
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 10 maj 2023

Besöksadress

Storgatan 34, Umeå
None

Postadress

Storgatan 34
Umeå, 90105

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024