Vi söker enhetschef som vill utveckla inköp inom teknik och fastighet tills

Vi söker enhetschef som vill utveckla inköp inom teknik och fastighet tills

Arbetsbeskrivning

Vi på Göteborgs stads inköps-och upphandlingsförvaltning har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Inköps-och upphandlingsförvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-forvaltningen-for-inkop-och-upphandling
Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet? Drivs du av att arbeta med andra för att nå gemensam framgång? Brinner du för att bygga nytt och utveckla medarbetare? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Förvaltningen står inför en organisatorisk förändring vilket innebär att du kommer att få möjlighet att bygga en ny enhet och arbeta utifrån ett nytt uppdrag. Enheten kommer bestå av cirka 10 medarbetare som arbetar som kategoriledare, strategiska inköpare eller med administrativa uppdrag.

Enheten ansvarar för att utveckla, implementera och förvalta kategoriplaner och avtalsstrategier inom kategoriområdet Teknik och fastighet. Arbetet sker i nära samarbete med stadens verksamheter.

Enheten är avtalsansvarig för stadengemensamma ramavtal och dynamiska inköpssystem (DIS) inom kategoriområdet och det innebär ansvar för att avtalen utvecklas, implementeras, förvaltas och följs upp.

En viktig del i förvaltningens utveckling är ett kundorienterat arbetssätt, där du bidrar med din kundförståelse och arbetar aktivt för att skapa relationer och generera nytta till våra kunder.

Som en av avdelningens tre enhetschefer kommer du tillhöra avdelningen Inköpsstrategi och ingå i avdelningens ledningsgrupp. I ledningsgruppen förväntas du bidra till förvaltningen som helhet: dels genom din enhets bidrag, dels genom din vilja till dialog och samarbete med kollegor och andra avdelningar.


KVALIFIKATIONER
Du har en mångårig erfarenhet av inköp och upphandlingsverksamhet från offentlig eller privat sektor. Såväl staden som uppdraget är komplext och för att lyckas med detta så är du en relationsbyggare. Du har en förmåga att tänka nytt och en analytisk sida som tillför nya perspektiv och vågar utmana där det behövs. Du är nyfiken och lyhörd på kundens behov för att förstå och möta deras utvecklingsbehov.

För att nå förvaltningens och enhetens mål tror vi att du arbetar med delaktighet, öppenhet, kvalitet och att du kan engagera och motivera. Utifrån förvaltningens hälsofrämjande förhållningssätt arbetar du som ledare med hög tillit till dina medarbetare och ger ett aktivt stöd i deras utveckling.

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi, IT, system, ingenjör eller annat område som vi bedömer som relevant. Du har erfarenhet av att leda grupper och komplexa projekt och processer.

Vi ser positivt på om du har tidigare chefserfarenhet samt erfarenhet av inköp och upphandling inom något av områdena teknik eller entreprenad. Har du även arbetat i Göteborgs stad eller liknande komplex organisation ser vi det som meriterande.


ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024