Vi söker fler rådgivare till vårt kundserviceteam

Vi söker fler rådgivare till vårt kundserviceteam

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Vill du vara med att utveckla kundservice och vara företagets ansikte utåt? På Kundservice är vi experter på kommunikation och ska vara tillgängliga i kanaler som passar kunden. Vår ambition är att bli det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till hållbar utveckling för både individ och samhälle.

I rollen som rådgivare inom kundservice arbetar du med telefon och mail som främsta verktyg och är den första kontaktytan för våra kunder. Arbetet innebär att svara på frågor och ge råd som hjälper kunderna att hitta lösningar på deras ekonomiska situation. Arbetet innebär även att följa upp och handlägga ärenden.

Som rådgivare får du också möjlighet till att utveckla avdelningen genom att bidra i projekt som syftar till att ta tillvara på kundinsikt och skapa kundvärde avseende bland annat våra kommunikationskanaler och vår hemsida.

Våra öppettider är 08.00-20.00 måndag till torsdag och 08.00-17.00 på fredagar, vilket innebär visst kvällsarbete, men vi försöker lösa så att schemat passar dig som individ.

Start för tjänsten är i januari 2022 eller enligt överenskommelse. För oss är det viktigare att hitta rätt person än att du kan börja med kort varsel.

Vem vi söker

Vi söker dig som får energi av att prata med människor och är intresserad av att skapa ett värde för kunden samtidigt som att du ser roliga utmaningar snarare än problem. För
oss är det lika viktigt med bra stämning och samarbete inom gruppen som det är
att kommunicera med kunden.

Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både muntligen och i skrift, på svenska såväl som på engelska. Behärskar du ytterligare språk är det meriterande.

Då arbetet till stor del handlar om att lyssna in situationen för att sen kommunicera och presentera/argumentera för olika lösningar är det bra om du har tidigare erfarenhet från kundservice.

Om oss

Sileo Kapital är ett kredithanteringsbolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sextio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår vision är att vara det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till en hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.

Vi erbjuder marknadsmässiga villkor som schysst lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid etc. Vi är också stolta över att kunna erbjuda alla medarbetare en möjlighet att arbeta ideellt via Göteborgs Räddningsmission inom ramen för sin anställning.

Frågor om tjänsten

Om du vill veta mer om tjänsten eller Sileo som bolag är du varmt välkommen att kontakta Teamchef Mohammad Isam - mohammad.isam@sileokapital.com. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sileo Kapital
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 20 december 2021

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024