Vi söker förstärkning till vårt team i receptionen på Clarion Grand Hotel e

Vi söker förstärkning till vårt team i receptionen på Clarion Grand Hotel e

Arbetsbeskrivning

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Är du vår nya servicestjärna i vårt härliga gäng i receptionen?

Clarion Grand Hotel är en gemytlig hotellpärla beläget mitt i City i Helsingborg. Hotellet har 158 rum, egen restaurang Kitchen & Table och receptionen är bemannad 24/7.

Om tjänsten:

Du är, förutom att du är glad och har humor, professionell och personlig i ditt möte med gäster och kolleger. Din primära arbetsuppgift är att tillsammans med de andra medarbetarna göra våra gäster mer än nöjda i såväl sin vardag som helgdag tillsammans med oss. Då vi har mycket internationella gäster är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi sätter stor vikt vid tidigare erfarenheter inom hotellbranschen, datavana och att du har ett brinnande intresse för merförsäljning. Meriterande om du arbetat i Nordic Choice system cenium men absolut inget krav.

I tjänsten ingår bland annat förljande arbetsuppgifter:

• Receptionsjobb så som in- och utcheckning, mailhantering, bokningar, fakturering mm.
• Vara behjälplig för våra gäster innan, under och efter avresa. Hålla högsta service och kompetensnivå och därmed se till att gästerna blir väl bemötta.
• Att under sitt arbetspass ansvara för att hålla receptionsområdet i bästa skick och efter givna instruktioner
• Aktivt arbeta med merförsäljning
• Under sitt arbetspass ansvara för de reklamationer som kommer in
• Sköta telefonväxeln och hotellets inkommande mail
• Aktivt arbeta med hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
• Är uppdaterd och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Bidra till att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Aktivt ta del av information samt övriga arbetsuppgifter av Welcome Office Manager

Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete i en internationell miljö.

Sista ansökningsdag

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag och annonsen kommer då att tas bort.

Tillträde

Enligt överenskommelse

Lön

Enligt avtal

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Ohlsson
+46 42380400, +46 727323373
Anna Eklund
+46 042 380400
Patrik Mineur
+46 42 380400

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Grand Hotel Helsingborg
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Stortorget 8-12
None

Postadress

Box 1104
Helsingborg, 25111

Liknande jobb


16 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024

Receptionist till First Camp

Receptionist till First Camp

15 maj 2024