Vi söker Handläggare till Länsstyrelsen

Vi söker Handläggare till Länsstyrelsen

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Länsstyrelsen har fått ett utökat uppdrag med anledning av att regeringen beslutat om ett särskilt krispaket till Sveriges lantbruks-och fiskeriföretag. Uppdraget innebär handläggning av stödansökningar och beslut om utbetalning enligt ett tillfälligt regelverk.
Syftet är att stärka svenska livsmedelsproducerande företag med anledning av att kostnaderna för insatsvaror inom den livsmedelsproducerande sektorn ökat kraftigt i och med kriget i Ukraina. Vi är arbetar just nu med att bygga upp verksamheten. Det innebär att arbetsuppgifterna kan förändras något under tiden som uppdraget pågår.

Arbetet sker i huvudsak från vår kunds Boråskontor men då de arbetar i stor utsträckning från distans så ges möjlighet att arbeta från hemmet när det är möjligt.

Start 1 augusti fram till årsskiftet , med möjlighet till förlängning till mars 2023.


Dina arbetsuppgifter
Handlägga ärenden genom att bedöma, dokumentera samt fatta beslut om utbetalning av stöd.
Telefonsamtal med kunder om ansökan.

Andra exempel på arbetsuppgifter som kan tillkomma är:
Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis.
Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag.
Planera och följa upp ärenden.
Utreda, granska och handlägga ärendena, samt fatta beslut i enklare ärenden.

Din profil
Du skall ha god bemötandekompetens och god kommunikativ förmåga, vilket bland annat märks genom att du är lyhörd i samarbetet med dina kollegor och i mötet med våra kunder.

Vara trygg som person och kunna hantera oförutsedda situationer på ett professionellt sätt vara flexibel och ha förmåga att ställa om och anpassa sig till uppkomna situationer eller förändringar i uppdraget.

Ha god samarbetsförmåga och kunna planera, prioritera och genomföra arbetsuppgifter tillsammans med andra.

Vara driven och ha förmåga att arbeta självständigt.

Arbeta strukturerat, bland annat med dokumentation och uppföljning


Om oss

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Hos oss gör människor skillnad. Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning.
Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna.

Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare. Välkommen att bli en av oss i vårt härliga Söder & Co-team.

Du kommer att arbeta som konsult för Söder & Co och uppdraget startar 1 augusti 2022 och pågår året ut.

Vi kommer att tillsätta tjänsterna löpande så sök tjänsten redan idag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aktiebolaget Söder & Co Consulting
  • 20 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2022
  • Ansök senast: 26 maj 2022

Liknande jobb


6 juli 2022

Barnomsorgshandläggare

6 juli 2022

Miljö- och säkerhetssamordnare

Miljö- och säkerhetssamordnare

6 juli 2022

Handläggare till Projekt- och företagsstödssektionen

Handläggare till Projekt- och företagsstödssektionen

6 juli 2022