Vi söker löneadministratör för kunds räkning

Arbetsbeskrivning

Vi söker löneadministratör för kunds räkning!

Nu söker vi löneadministratör till ett uppdrag hos kund. Har du erfarenhet av att ha arbetat med både kollektiv- och tjänstemannasidan? Kanske arbetar du som löneadministratör idag men är nyfiken på nya utmaningar, då kan du vara den vi söker!

Arbetsuppgifter
Nedan följer arbetsuppgifter som ingår i rollen som löneadministratör:
• Löneadministration
• Lönekoordinering
• Delaktig i hela löneprocessen
• Pensionshantering
• Reseräkningar
• Fakturering
• Semesterersättningar, ledigheter, arbetstider m.m.
• Ev. backup för ekonomiavdelning gällande exempelvis fakturahantering


Profil
Du som söker har erfarenhet av att ha arbetat med löner mot både kollektiv- och tjänstemannapersonal, och du har gärna relevant utbildning inom området.
Vi ser också att du har kunskaper om gällande lagar, regler och avtal som styr lönearbetet samt att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Meriterande är om du har erfarenhet av något lönesystem, exempelvis Hogia, Agresso, Visma eller HR-plus.

I rollen som löneadministratör krävs att du är professionell, har sinne för siffror samt är noggrann. Du kommunicerar smidigt med din omgivning och jobbar effektivt och metodiskt. Som person är du stabil och flexibel, och bidrar gärna till ett gott skratt i vardagen. Du bör trivas där arbetsmiljön emellanåt kan vara hektisk samt att du har förmåga att kunna hantera arbetstoppar.

Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning med omfattning ca 50-70 %, och som förväntas pågå ca 3 månader framåt med start i september. För rätt person kan möjligheter till förlängning finnas.

B-körkort krävs.

Din ansökan vill vi ha senast 31 augusti. Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna Mikael Rydholm, mikael.rydholm@onepartnergroup.se alt Sofi Dahlström, sofi.dahlstrom@onepartnergroup.se

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Enpartner och arbeta som konsult ute hos kund.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Rydholm
0734-141684
Mikael Rydholm

Jeanette Hjalmarsson

Konsultchef Mikael Rydholm
036-4409018 0734141684
Verksamhetschef Jeanette Hjalmarsson
0729745500
Mikael Rydholm

Mikael Rydholm
0734-141684
Tommy Thelin

Mikael Rydholm
0734-141684
Marcus Ljung
0707-7766113

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EnPartner Jönköping AB Jönköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 14 augusti 2015

Besöksadress

Österängsvägen 3
Jönköping

Postadress

Ränterigränd 1B
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024